ابزار پیش ساخته، بهترین پیشنهاد برای اجرای نمای ساختمان

ابزار پیش ساخته، بهترین پیشنهاد برای اجرای نمای ساختمان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۱۵ | ۱۴۰۰/۰۴/۲۴

اولین عامل در جذابیت ساختمان، نمای آن است. ساختمان شما اگر دارای نمایی جذاب باشد، نشان از کیفیت بالای معماری آن است.

به گزارش اخبار ساختمان، امروزه بیشتر از گذشته به معماری نمای ساختمان‌ها اهمیت می‌دهند. این مسئله به این دلیل است که زیبایی ساختمان‌ها بیشتر از نمای درونی مشخص می‌شود. یکی از متمایزترین طراحی‌هایی که در نمای بیرونی ساختمان‌ها صورت گرفته، طراحی نمای رومی است. نماهای گوناگون از سبک‌های معماری خاص استفاده می‌کنند. در این مطلب قصد داریم از سبک‌های معماری نمای بیرونی ساختمان، به معرفی ابزار پیش ساخته نمای رومی بپردازیم.

ابزار پیش ساخته چیست؟

یکی از بهترین و جدیدترین ابزارها برای زیباسازی نمای ساختمان استفاده از ابزار پیش ساخته است. این ابزارها در واقع جایگزین سنگ و سیمان و گچبری هستند که پیش‌تر برای طرح دادن دیوار و سقف ساختمان‌ها استفاده می‌شدند. امروزه با پیدایش ابزار پیش ساخته، از سنگ و سیمان و گچبری به دلیل سنگین بودن و همین‌طور زمان‌بر بودن اتصال آن، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. ابزارهای از پیش ساخته‌شده مانند ابزار پنجره پیش ساخته به دلیل این‌که از جنس EPS وXPS هستند، سنگینی سنگ و سیمان و گچبری را ندارند و به‌راحتی نیز قابل نصب هستند.

 



انواع ویژگی ابزار از پیش ساخته

⦁ نصب سریع و آسان
⦁ قابل نصب بر روی هر سطحی (گچ، سنگ، فلز، سیمان)
⦁ رنگ‌پذیری
⦁ دوام و ماندگاری بالا

ابزارهای پیش ساخته پلی استایرن

پلی استایرن: اگر می‌خواهید دکوراسیون و نمای منزلتان را در سریع‌ترین زمان با کم‌ترین هزینه بازسازی کنید پیشنهاد ما استفاده از ابزار پیش ساخته پلی استایرن است. این ابزار بسیار سبک و جنس آن مانند فوم است. به‌راحتی می‌توان آن را با چاقو یا اره برش داد و برای نصب آن از چسب استفاده کرد.

ابزارهای پیش ساخته پلی استایرن، نسل جدیدی از ابزارهای ساختمانی هستند که با توجه به مزایای استفاده آن، در بسیاری از ساختمان های جدید و یا مجموعه هایی که قصد بازسازی را دارند، استفاده میشود.

این ابزار ها در دو گروه ابزار نمای داخلی پیش ساخته و ابزار نمای خارجی پیش ساخته تولید میشوند که هرکدام استفاده خاص خود را دارند. اما داشتن تنوع در نوع محصولات هر بخش، یکی از مزایای دیگر شرکت بهینا نما میباشد.

 



نمای رومی یا کلاسیک چیست؟

نمای کلاسیک یا رومی را می‌توان از جدیدترین طرح‌های ایجاد شده برای نمای بیرونی ساختمان‌ها دانست. نمای رومی را می‌توان برداشت شده از طرح‌های معماری روم و یونان باستان دانست. البته با ورود این نوع معماری به ایران، طرح‌هایی از ایران باستان نیز با نمای رومی ترکیب شده است. امروزه نمای رومی یکی از نماهای خارجی پرطرف‌دار است که در بیشتر معماری‌ها و ساختمان‌سازی‌ها از آن استفاده می‌شود.

ساختمان‌هایی که در طراحی آن‌ها از نمای پیش ساخته رومی استفاده شده است از نظر افراد بسیار زیبا و جذاب به نظر می‌آیند. نمای کلاسیک یا نمای رومی را می‌توان با استفاده از انواع مواد اولیه ساخت. در ادامه به شرح جزئیات یکی از مهم‌ترین مواد اولیه این نما می‌پردازیم.

نمای رومی پلی استایرن

این نوع ابزار سبک نمای پیش ساخته با انواع مواد شیمیایی و معدنی تولید می‌شود که در برابر شرایط جوی بسیار پایدار است.

مزایای ابزار پیش ساخته رومی

⦁ عایق حرارت، برودتی و رطوبتی
⦁ عایق صوتی مناسب
⦁ مقاوم در برابر ترک خوردگی
⦁ بسیار سبک
⦁ نصب سریع و آسان
⦁ مقاوم در برابر نور خورشید
⦁ قابلیت رنگ‌پذیری

ابزار پلی استایرن XPS

اندازه استاندارد ابزارهای پیش ساخته XPS طول 2 متر است. همچنین چگالی یا همان میزان تراکم این ابزار‌ها نیز حدوداً 40 الی 45 سانتی‌متر است. این نوع ابزارهای پیش ساخته را می‌توان در سقف وگوشه ها نیز به‌راحتی و بدون هیچ مشکلی استفاده و نصب کرد.

ویژگی‌های ابزار داخلی فوم پلی استایرن XPS :
⦁ نصب سریع
⦁ سبک
⦁ مقاوم در برابر رطوبت، سرما و گرما
⦁ عدم تغییر رنگ و ترک خوردگی
⦁ انواع طرح‌های مختلف
⦁ ارزان و به‌صرفه بودن

ابزار پیش ساخته خارجی EPS

ابزار خارجی دکوراتیو فوق سبک EPS با میزان تراکم 22 و روکش بتن پلیمری به ضخامت 4 میلی‌متر با انواع مواد پلیمری و معدنی تولید شده که در مقابل عوامل جوی و اقلیمی پایدار است.
ویژگی‌های نمای پیش ساخته پلی استایرن EPS
⦁ عایق گرما، سرما و رطوبت
⦁ عایق صوتی مناسب برای آکوستیک کردن کلیه فضا
⦁ مقاوم در برابر ترک خوردگی
⦁ قابلیت رنگ‌پذیری
⦁ مقاوم در برابر خورشید و باران‌های اسیدی

 



برای اجرای نمای پیش ساخته ساختمان چه کارهایی باید انجام دهیم؟

اولین اقدام برای نماسازی ساختمان، مراجعه به یک مجموعه معتبر با نمونه کارهای موفق است. بهینا نما یکی از فعال‌ترین مجموعه‌های طراحی و اجرای نمای داخلی و خارجی و همچنین تولید ابزار‌های پیش ساخته پلی استایرن در ایران شناخته می‌شود. مجموعه بهینا نما دارای کادری مجرب در زمینه تولید و طراحی است که توانسته با تولید بهترین ابزارهای پیش ساخته پلی استایرن و ابزار سبک نما، به مجموعه‌ها و افراد مختلف خدمت‌رسانی کند.

بهینا نما پروژه‌های بسیاری را در سراسر کشور با موفقیت به پایان رسانده است و می‌تواند تمامی مراحل نماسازی ساختمان، از طراحی اولیه تا نظارت بر اجرای صحیح پروژه را به‌صورت کامل انجام بدهد. مجموعه بهینا نما دارای ابزارهای پیش ساخته و محصولاتی بسیار متنوع و باکیفیت است. این تنوع و کیفیت بالا باعث شده است شما به‌راحتی بتوانید بر اساس نیاز و سلیقه خود از خدمات این مجموعه نهایت استفاده را ببرید.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman