عایق پشت بام نانو مزایای آن

عایق پشت بام نانو مزایای آن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۴ | ۱۴۰۰/۰۴/۲۳

پیشرفت تکنولوژی و صنعت در عصر امروز مزایای بسیاری برای بشر داشته و تماما در جهت تأمین رفاه آدمی می‌باشد. عایق بندی پشت بام مسئله‌ای است که در هر زمان اهمیت داشته است. در این راستا در گذشته از مصالحی مانند قیر سیاه و ایزوگام برای عایق کردن پشت بام استفاده می‌کرند که معایب بسیاری داشتند.

به گزارش اخبار ساختمان، امروزه با ورود فناوری نانو به صنعت و عایق بندی پشت بام نانو بسیاری از مشکلات گذشته رفع و رجوع شده است. عایق بندی پشت بام نانو نوعی سیستم عایق بندی است که در سال‌های اخیر وارد عرصه ساختمان سازی شده و بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته است. از آن‌جا که این عایق بندی بر پایه فناوری نانو اجرا می‌شود، قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیاری دارد.

 

پیشرفت تکنولوژی و صنعت در عصر امروز مزایای بسیاری برای بشر داشته و تماما در جهت تأمین رفاه آدمی می‌باشد. عایق بندی پشت بام مسئله‌ای است که در هر زمان اهمیت داشته است. در این راستا در گذشته از مصالحی مانند قیر سیاه و ایزوگام برای عایق کردن پشت بام استفاده می‌کرند که معایب بسیاری داشتند. امروزه با ورود فناوری نانو به صنعت و عایق بندی پشت بام نانو بسیاری از مشکلات گذشته رفع و رجوع شده است. عایق بندی پشت بام نانو نوعی سیستم عایق بندی است که در سال‌های اخیر وارد عرصه ساختمان سازی شده و بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته است. از آن‌جا که این عایق بندی بر پایه فناوری نانو اجرا می‌شود، قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیاری دارد.

 

عایق پشت بام نانو مزایای آن

 

عایق نانو بسیار کارآمدتر از سایر تجهیزات عایق بندی است و توان مقاومتی بسیار بالایی برای آن تعریف شده است. این فرآورده ضدآب برای مقاوم سازی مکان‌های مختلف از جهت نفوذ آب و رطوبت مورد استفاده قرار می‌گیرد. رطوبت یکی از معضلاتی است که همیشه آزاردهنده بوده است، مخصوصاً در ساختمان‌های مسکونی که باعث از بین رفتن نمای داخلی، رشد قارچ و باکتری و بوی نامطبوع و مشکلات دیگر می‌شود. گاهی به دلیل وجود خاک نمناک و رطوبت بالای محیط حتی قیر و ایزوگام هم جوابگو نیستند. در صورتی که عایق پشت بام نانو ایمنی کامل و طولانی مدتی برای جلوگیری از نشت نم ایجاد می‌کند. در واقع می‌توان آن را تنها راه مطمئن برای عایق کاری دانست. در ادامه مزایای این رزین آب بندی را بیان می‌کنیم.

 

مزایای عایق بندی پشت بام نانو

*  کاربردهای مختلفی برای این رزین نانو تعریف شده است و علاوه بر پشت بام می‌توان آن را برای کف تراس‌ها، بالکن‌ها، انبارهای نگهداری آب، استخرها، سطوح چوبی، بتنی، گچی، ایرانیت و غیره استفاده کرد.

*  دوام و ماندگاری این محصول بعد از اجرا به بیش از بیست سال می‌رسد و از این جهت نیز نسبت به ایزوگام برتری دارد.

*  مقاومت فیزیکی این عایق به قدری بالا است که ضربه و عوامل دیگر روی آن اثر ندارد. به علاوه این که در مقابل عناصر شیمیایی و مواد اسیدی نیز مقاومت و پایداری مطلوبی از خود نشان می‌دهد. نسبت به تغییرات دمایی شدید نیز واکنشی ندارد.

*  اگر به هر دلیلی بخشی از سطح عایق کاری شده با عایق پشت بام نانو آسیب ببیند به راحتی می‌توان آن را تشخیص داد و در جهت بازسازی آن اقدام کرد، چون این محصول فرآورده‌ای انعطاف‌پذیر است و به راحتی اجرا می‌شود.

*  سهولت در اجرای این رزین از دلایل مهم محبوبیت آن است چون به هیچ تخصصی احتیاج ندارد و می‌توان آن با با قلم‌مو، غلطک و جارو پیاده سازی کرد.

*  این عایق دوست دار محیط زیست است و با محیط زیست و طبیعت سازگاری دارد.

*  توان مقاومتی بالای این عایق پشت بام نانو نسبت به اشعه مضر خورشید باعث شده نور را بازتاب کرده و حرارت را جذب نکند و این مهم یکی دیگر از دلایل برتری عایق نانو نسبت به ایزوگام است.

*  فناوری نانو پیاده شده در این محصول آن را ضد باکتری و ضد قارچ و همچنین ضد رشد خزه طراحی کرده است.

*  عایق نانو پشت بام غیر سمی و فاقد هر گونه ماده اشتعال‌زا می‌باشد‌.

*  علاوه بر مقاومت بالایی که این محصول در برابر رطوبت ایجاد می‌کند، زیبایی و درخشندگی خاصی به سطوح می‌بخشد.

عایق پشت بام موزاییکی

 

عایق پشت بام نانو مزایای آن

 

امروزه پشت بام‌ها و بالکن‌ها به عنوان یک تفریح‌گاه امن مورد استفاده قرار می‌گیرند، از این رو افراد ترجیح می‌دهند به جای ایزوگام کردن پشت بام کف آن را موزاییک کنند، چون ایزوگام بر اثر تابش خورشید به شدت داغ می‌شود و راه رفتن روی آن امکان‌پذیر نیست. با این وجود موزاییک نیز مشکلات خاص خود را دارد، به عنوان مثال ممکن است دوغاب کار شده در بندها  رطوبت را جذب کرده و به داخل ساختمان بکشاند. علاوه بر آن بازسازی مجدد چنین سازه‌هایی در ساختمان‌های مسکونی و حتی تجاری که رفت و آمد وجود دارد کمی سخت می‌شود، چون بالا بردن مصالح به پشت بام در ساختمان‌های در حال استفاده سختی‌های خود را دارد. فناوری نانو برای رفع چنین معضلاتی عایق پشت بام موزاییکی را تولید کرده که به عنوان یک پوشش سبک و بی رنگ بر روی موزاییک اجرا می‌شود و مقاومت فوق العاده‌ای به آن می‌بخشد.

 

عایق پشت بام نانو کاملاً جایگزین ایزوگام است و به شکل مایع اجرا می‌شود. البته پیاده سازی آن در سه مرحله اجرا می‌شود. اجرای این رزین حتی کوچک‌ترین تخریبی در پی ندارد و ظاهر موزاییک کاملاً حفظ می‌شود. اگر می‌خواهید رنگ موزاییک به همان حالتی که هست حفظ شود می‌توانید از عایق بی‌رنگ استفاده کنید که به صورت سه لایه اجرا می‌شود اما اگر سطح موزاییک آسیب دیده و ترجیح می‌دهید  رنگ و لعابی به آن بدهید، می‌توانید از عایق‌ رنگی با تنوع رنگ بالا استفاده کنید که به صورت ده لایه اجرا می‌شود و مقاومت خارق العاده‌ای دارد. در زیر مراحل اجرای این محصول را بیان می‌کنیم.

 

1.  برای عایق سازی سطح زیر کار یک لایه مایع رزین را روی سطح می‌کشید. این لایه سریع خشک شده و به داخل بافت موزاییک و درزها نفوذ می‌کند.

2.  در مرحله بعد بندهای موزاییک را با دوغاب نانو یعنی دوغابی که از ترکیب سیمان و مایع رزین تشکیل شده، می‌پوشانید.

3.  در مرحله آخر با چسب نانو پوشش شفافی روی سطح موزاییک ایجاد کنید تا آب بندی پشت بام کامل شود.

نکته: قبل از اجرای عایق پشت بام نانو باید سطح را به خوبی شست و شو داده و اجازه دهید خشک شود تا مراحل  آب بندی پشت بام کامل و درست انجام شود.

 

عایق پشت بام نانو مزایای آن

 

عایق پشت بام نانو را از کجا تهیه کنیم؟

 

عایق پشت بام از مصالح نوینی است که کاملاً به نفع بشر می‌باشد چون هم قیمت تمام شده آن به صرفه و معقول است و هم سرعت اجرای آن بالا است. با وجود این که این عایق تا این حد محبوبیت دارد باز هم عده‌ای از افراد نسبت به آن آگاهی و اطلاعات دقیقی ندارند. از این رو به شما پیشنهاد می‌دهیم برای خرید عایق پشت بام نانو به سایت ضد آب سازی مراجعه کنید تا علاوه بر خرید با قیمت معقول به کمک متخصصان این سایت بهترین و کارآمدترین نوع عایق آب بندی پشت بام را تهیه کنید. لینک زیر آدرس اینترنتی سایت ضد آب سازی می‌باشد.

http://zedabsazi.com/


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman