معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد اعلام کرد:

رشد 2 برابری صدور پروانه ساختمانی در یزد

رشد 2 برابری صدور پروانه ساختمانی در یزد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۳۵ | ۱۴۰۰/۰۴/۲۱

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با اشاره به تلاش های صورت گرفته در کارگروه پیشگیری از تخلفات ساختمانی و تعاملات بین دستگاه های عضو این کارگروه، از افزایش ۱۰۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ خبرداد و افزود: تعداد پروانه های ساختمانی صادر شده در سال گذشته دو برابر افزایش داشته است.
به گزارش اخبار ساختمان، «محسن صادقیان» افزود: برای پیشگیری از تخلفات ساخت و ساز استان طی دو سال گذشته کارگروه پیشگیری از تخلفات ساختمانی با حضور دستگاه های نظارتی و همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان، اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری ها، دفتر فنی استانداری و دفتر امور شهری و دفتر امور روستایی تشکیل شد و مباحث مختلفی مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

وی ادامه داد: این کارگروه صدور پروانه های ساختمانی برای اراضی مشاعی، راه اندازی سامانه الکترونیکی صدور پروانه ساخمانی در شهر یزد و بررسی گزارش تخلفات ساخت و ساز دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری را مورد بررسی قرار داده و اجرایی کرد.

صادقیان ادامه داد: یکی از کارهایی که در چند ماه گذشته در دستور کار قرار گرفت کاهش زمان بروکراسی اداری صدور پروانه ساختمانی و افزایش تعاملات بین شهرداری و نظام مهندسی است که باعث شد امروز افتخار کنیم که با اصلاح فرآیندها و الکترونیکی شدن صدورپروانه ساختمانی، پروسه صدور پروانه در شهر یزد کمتر از امروز ۱۵ روز طول می کشد.

وی تاکید کرد: در صورتی که شهروندان از کوتاه شدن روال اداری دریافت پروانه ساختمانی مطلع شوند، برای دریافت پروانه ترغیب می شوند و حتی می توانند با کمترین مراجعه به شهرداری، مراحل دریافت پروانه ساختمانی را طی کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اعلام کرد: این رویه می تواند در شهرداری های دیگر استان هم اجرا و فرآیند صدور پروانه اصلاح شود.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman