مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان خبر داد:

افزایش سقف وام مسکن روستایی همدان

افزایش سقف وام مسکن روستایی همدان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۴ | ۱۴۰۰/۰۴/۲۰

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان از افزایش سقف تسهیلات این بخش به یک میلیارد ریال با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، حسن ظفری با اشاره به افزایش دو برابری تسهیلات مسکن روستایی، بیان کرد: سقف تسهیلات مسکن روستایی که تاکنون ۵۰۰ میلیون ریال بود با مصوبه هیئت وزیران و ابلاغ بنیاد مسکن کشور، تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به یک میلیارد ریال با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله افزایش یافت.

او با بیان اینکه این تسهیلات برای ارائه خدمات بهسازی و نوسازی واحدهای کم دوام و بی‌دوام و تأمین مسکن اقشار واجد شرایط در سطح روستاهای استان و با اولویت زوج‌های جوان پرداخت می‌شود، تصریح کرد: بر اساس پیگیری‌های انجام شده از مجموع ۲۰۰ هزار واحد مسکونی سهم استان همدان دوازده هزار سهمیه مصوب شده است.

ظفری خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از چهار هزار و ۸۰۵ فقره تسهیلات تخصیصی به بانک‌های عامل از جمله بانک کشاورزی، صادرات، تجارت، رفاه و ملت معرفی شده‌اند که متناسب با این ظرفیت ابلاغ شده تاکنون برای بیش از سه هزار و ۹۸۲ متقاضی واجد شرایط پرونده تشکیل و از این میزان ۶۴۲ پرونده برای بررسی و عقد قرارداد طی چند روز گذشته به بانک‌ها ارسال شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان اظهار کرد: هم اکنون بیش از هزار و ۱۹۳ پرونده آماده ارسال به بانک‌های شهرستان‌های استان هستند که بلافاصله بعد از ابلاغ برای عقد قرارداد به بانک‌ها آن هم برابر میزان سهمیه تعیین و ابلاغ شده هر شهرستان ارسال خواهد شد.

ظفری با تأکید بر این که ساخت مسکن به عنوان یکی از نیازهای اساسی مردم در سطح استان است و از آنجایی که یکی از شاخص‌های مسکن مناسب، ایمن بودن و استحکام ساختمان‌ها بوده است، ابراز امیدواری کرد که با تلاش مسئولان و مردم، فرهنگ مقاوم سازی و استفاده از تسهیلات در راستای مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن روستایی در بین روستاییان رواج پیدا کند.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman