معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

احیای 1100 مسکن فرسوده در سمنان

احیای 1100 مسکن فرسوده در سمنان
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۲۴ | ۱۴۰۰/۰۴/۱۵

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال‌های گذشته، بیش از یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی فرسوده در سمنان احیا شد که این رویه اصولی با جدیت تمام ادامه یابد.
به گزارش اخبار ساختمان، مهدی عبوری در نشست هم‌اندیشی شهردار، کارکنان شهرداری و رئیس شورای اسلامی شهر سمنان که در سالن جلسات شهرداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: مشاهده تکمیل طرح‌های بازآفرینی شهری که از سال‌های گذشته در شهر سمنان آغاز شده است، به معنای واقعی خستگی را از تن بیرون می‌کند و بابت تلاش‌های اخیر شهردار، کارکنان شهرداری و شورای اسلامی شهر سمنان نهایت قدردانی را دارم.

وی افزود: از همراهی استانداری سمنان، اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان که در سال‌های گذشته برای احیای بخشی از بافت فرسوده و تاریخی شهر سمنان در کنار شهرداری بودند، تشکر ویژه دارم.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: اتفاقات خوبی در حوزه بازآفرینی شهری سمنان در حال روی دادن است و وقتی که از کوچه پس کوچه‌های شهر سمنان عبور می‌کردیم، سالخوردگان و دیگر اقشار جامعه با دیدن شهردار سمنان از عملکرد شهرداری در امر بازآفرینی شهری رضایت داشتند.

عبوری بیان کرد: با اینکه شهردار سمنان غیربومی هستند؛ اما به واسطه تلاش‌های ایشان، مردم مرکز استان از اقدامات حوزه شهری بر اساس بازدیدهای میدانی که داشتم، رضایت داشتند و مردم کوچه و بازار، به اسم شهردار را خطاب قرار می‌دادند.

وی گفت: شهرداری سمنان با همکاری مسؤولان استان، با اجرای طرح بازآفرینی شهری در بین آحاد جامعه امیدآفرینی کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: پاشیدن بذر امید در جامعه با برگزاری همایش، جلسات و حضور در تریبون‌های مختلف حاصل نمی‌شود، بلکه با کار و تلاش مسؤولان می‌توان امید را به جامعه هدیه داد.

عبوری افزود: بنده در این مسؤولیت، دو مدیر از استان سمنان انتخاب کرده‌ام و این عزیزان در حوزه کاری خودشان بسیار موفق عمل می‌کنند و طرح‌های خوبی را برای استان‌های مختلف کشور در دست اجرا دارند.

وی بیان کرد: احیای باغ‌راه‌ها، احیای زندگی است و باغ‌راه‌های شهر سمنان که در حال فراموشی بود با اجرای طرح بازآفرینی شهری، سرزندگی و امنیت پیدا کرد و این امر بسیار مهم در معیشت و اقتصاد مردم مناطق مذکور بسیار تأثیرگذار است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: از تلاش‌های شورای اسلامی شهر سمنان که در اجرای طرح‌های مختلف عمرانی، زیرساختی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در کنار شهرداری سمنان هستند، نهایت قدردانی را دارم و امیدوارم شورای اسلامی ششم هم در ادامه این مسیر توسعه‌ای فعال باشد.

عبوری تأکید کرد: با افتتاح طرح‌هایی که امروز از آن بازدید داشتیم برای چندین جوان شغل ایجاد شد و به طور قطع با عبور از شرایط کرونایی و رونق گردشگری، گردشگران زیادی از ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری سمنان و دیگر شهرهای استان سمنان دیدن خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته بیش از یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی فرسوده در سمنان احیا شد که این رویه اصولی با جدیت تمام ادامه یابد.

تلاش مستمر شهرداری سمنان در احیای بافت تاریخی

سیدمسعود سیادتی، رئیس شورای اسلامی شهر سمنان نیز اظهار کرد: بیش از ۶۰ درصد اعتبارات شهرداری سمنان مربوط به اعتبارات عمرانی و ۴۰ درصد مربوط به اعتبارات جاری است.

وی افزود: در دوره پنجم شورای اسلامی شهر سمنان تلاش شد بودجه مرکز استان با توجه به ظرفیت‌های موجود و باهدف رفع مشکلات زیرساختی و توسعه روزافزون مناطق شهری به چند برابر دوره‌های قبل افزایش یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان بیان کرد: شهرداری سمنان در احیای بافت فرسوده در سال‌های گذشته موفق عمل کرد و وعده‌ای که در آغاز بکار پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سمنان در ارتباط با بازسازی بافت فرسوده به مردم داده شد، محقق گردید.

سیادتی گفت: شهرداری در احیای بافت تاریخی و فرسوده شهر سمنان تلاش مستمری دارد و هم‌افزایی شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر سمنان برای توسعه مرکز استان مطلوب است.

اجرای طرح بازآفرینی شهری؛ طرح مهم اقتصادی و عمرانی

سیدمحمد ناظم رضوی، شهردار سمنان نیز گفت: با دریافت ابلاغیه مربوط به احیاء بافت فرسوده، فعالیت چهارگانه شهرداری سمنان برای بازآفرینی مناطق شهری آغاز و با رویه آینده پژوهشی برای توسعه مرکز استان قدم‌هایی گرفته شد.

وی بیان کرد: همراهی مردم و فعالان اقتصادی و بخش خصوصی با شهرداری سمنان برای احیای بافت فرسوده بسیار قابل توجه و اثربخش است.

شهردار سمنان عنوان کرد: به طور قطع بدون همکاری مردم، احیای بافت فرسوده از سوی شهرداری سمنان قابلیت اجرا نداشت و مردم در کنار شهرداری برای توسعه روزافزون مرکز استان هستند.

ناظم رضوی بیان کرد: تولید مسکن ارزان قیمت و اجرای طرح بازآفرینی شهری ۲ طرح مهم اقتصادی و عمرانی به شمار می‌رود که اجرای همزمان این طرح‌ها، همکاری ویژه دستگاه‌های اجرایی مربوط را می‌طلبد.

وی افزود: اجرای طرح پیاده راه‌سازی خیابان حضرت امام (ره) از دستاوردهای ماندگار شهرداری سمنان است که با همراهی مردم و به صورت مشارکتی به بهره‌برداری رسید.

شهردار سمنان گفت: طرح پیاده راه‌سازی خیابان امام (ره) سمنان از سال‌های قبل در دست پیگیری قرار داشت، اما به دلایلی محقق نمی‌شد، اما شهرداری سمنان با همراهی شورای پنجم اسلامی شهر برای اجرای این طرح کاربردی اقدام کرد.

وجود ۲۹۰۰ هکتار بافت فرسوده میانی در استان سمنان

حسین دهقان، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان نیز اظهار کرد: ۶ شهرستان تحت حوزه فعالیت اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان ۱۳ شهر دارد که از این تعداد ۱۲ شهر دارای محدوده مصوب بافت فرسوده هستند.

وی افزود: دو هزار و ۹۰۰ هکتار بافت فرسوده میانی در حوزه اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان وجود دارد که به عبارتی از مجموع ۳۷۸ هزار نفر جمعیت شهری ۶ شهرستان استان سمنان، ۱۳۶ هزار نفر در بافت فرسوده زندگی می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار بیش از ۳۰ درصد جمعیت شهری ۶ شهرستان تحت مدیریت اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان در بافت فرسوده زندگی می‌کنند.

دهقان گفت: طرح بازآفرینی شهری تنها مربوط به اجرای چند طرح عمرانی نیست؛ بلکه باید در اجرای این طرح به مسائل فرهنگی، اجتماعی، بهداشت، عمرانی و اقتصادی توجه داشت.

وی بیان کرد: پیشنهاد می‌شود با توجه به اینکه ۳۰ درصد جمعیت شهری ۶ شهرستان استان سمنان در مناطق بافت فرسوده زندگی می‌کنند، ۳۰ درصد اعتبارات عمرانی استان سمنان هم برای مناطق هزینه شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان اظهار کرد: در سال گذشته اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان ۱۱۰ میلیارد ریال برای احیای بافت فرسوده هزینه کرده است.

توسعه محوری؛ ماهیت احیای بافت فرسوده

علیرضا شریفی‌نژاد، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان نیز اظهار کرد: احیای بافت فرسوده و طرح بازآفرینی شهری نگاه جدید و رویکردی اثربخش در مدیریت شهری و توسعه متوازن است.

وی گفت: بازآفرینی شهری توجه به نیاز شهروندان و همچنین مدیریت اصولی، هدفمند و پویا در خدمات‌رسانی است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان بیان کرد: در طرح بازآفرینی شهری در کنار توجه به مسئله عمران، مسائل اقتصادی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی هم دخیل است و اصل ماهیت احیای بافت فرسوده، توسعه محوری بر مبنای عدالت است.

شریفی‌نژاد اظهار کرد: احیای بافت فرسوده نگاه جدیدی در مدیریت شهری به شمار می‌رود و با توجه به اینکه نوع نیاز خدمات گیرندگان تغییر کرده است، با احیاء بافت فرسوده می‌توان برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به شهروندان اقدام کرد.

وی افزود: یکی از اقدامات خوب در حوزه شهری سمنان ترسیم افق توسعه پایدار برای سال‌های آینده است که این امر برای رونق و آبادانی شهر سمنان بسیار اثربخش است.

فارس

برچسب ها:

بافت فرسوده ،سمنان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman