جدیدترین ابزارآلات ساختمانی در سال 2021

جدیدترین ابزارآلات ساختمانی در سال 2021
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۳۵ | ۱۴۰۰/۰۴/۱۳

بسیاری از ابزارآلات ساختمانی از گذشته تا به اکنون وجود داشته، اما تکنولوژی در ابزارآلات ساختمانی نیز وجود دارد.

به گزارش اخبار ساختمان، یکی از مهم ترین عوامل در ساخت یک ساختمان پس از نیروی کار متخصص، ابزارهایی هستند که با استفاده از آن ها قسمت های مختلف ساختمان را می سازند. بسیاری از ابزارآلات ساختمانی از گذشته تا به اکنون وجود داشته، اما با گذشت هر سال و پیشرفت و گسترش تکنولوژی، این ابزارهای قدیمی نیز جای خود را با وسایلی پیشرفته و مدرن عوض کرده اند. از آن جایی که علاوه بر مصالح ساختمانی مرغوب و نیروی کار انسانی متخصص، استفاده از ابزارهای جدید و با کیفیت در روند کارهای ساختمانی بسیار تأثیر گذار است، این مقاله را با  موضوع بررسی جدیدترین ابزارآلات ساختمانی در سال ۲۰۲۱ تنظیم کرده و پیشنهاد می کنیم تا انتها با ما همراه باشید تا ویژگی های این ابزارهای جدید و پیشرفته را از زبان ویدفکتور برای شما شرح دهیم.

پرکاربردترین ابزارآلات ساختمانی

تراز دستی: یک ابزار قدیمی که از چوب یا پلاستیک ساخته شده است و جهت تراز کردن استفاده می‌شود، تراز دستی نام دارد. یک لوله در وسط این تراز قرار دارد که تا حدودی پُر از مایع زرد رنگ است. در این لوله یک حباب هوا به شما کمک می‌کند تا میزان تراز بودن سطح را تعیین کنید. هنگام مشاهده حباب در وسط لوله، سطح به درستی تراز شده است.

الک: الک به عنوان یک ابزار باستانی، هنوز در حوزه ساختمانی بسیار پرکاربرد است. برای دانه‌بندی مقدار مناسب سنگ‌دانه شن و ماسه برای تهیه ملات به الک نیاز است. این ابزار ممکن است به صورت یک الک چوبی ساده (نوع کارگاهی) یا مجموعه‌ای از انواع الک‌های دایره‌ای با اندازه سوراخ‌های مشخص (نوع آزمایشگاهی) باشد.

دریل: از این ابزار برای سوراخ کردن چوب، فلز و حتی بتن استفاده می‌شود. دریل از نظر منبع برق به دو نوع دریل برقی و شارژی (دارای باتری است) تقسیم می‌شود. اما از نظر کاربرد به دریل چکشی، دریل نمونه‌گیر، دریل همزن، دریل بتن‌کن، و موارد دیگر تقسیم می‌شوند.

دریل اصل بوش در فروشگاه آنلاین ویدفکتور

دریل اصل بوش در فروشگاه آنلاین ویدفکتور

 

متر دستی: برای بررسی ابعاد یک فضا و اندازه‌گیری طول، عرض و ضخامت وسایل و تجهیزات از متر استفاده می‌شود. متر دستی یکی از ابزارآلات ساختمانی پرکاربرد است که دارای دو نوع پارچه‌ای و فلزی می‌باشد. همچنین متر برحسب طول ممکن است به پنج متر، 10 متر، 15 متر و یا بیشتر، در بازار برای فروش موجود باشد.

کلنگ: ابزار دستی T شکل دارای یک سَر فلزی، به یک دسته چوبی است. این ابزار گزینه بسیار مناسبی برای خاکبرداری و حفاری به صورت دستی است. دو سَر فلزی کلنگ متفاوت از یکدیگر هستند، یک سَر آن تیز است که برای کَندن زمین و خُرد کردن سنگ استفاده می‌شود و سَر دیگرش که پهن است برای بیرون کشیدن سنگ از زمین کاربرد دارد.

شاقول: نمی‌توان تصور کرد که در ساخت‌وساز از این قطعه مهم استفاده نشود! در واقع به یک قطعه نسبتاً سنگین مخروطی شکل فلزی که به یک نخ وصل شده است، شاقول گفته می‌شود. از این وسیله برای تراز کردن سطوح عمودی استفاده می‌شود. حتی امروزه در بازار شاقول‌های لیزری نیز موجود هستند که دقت بسیار بالایی دارند.

دستگاه جوشکاری: از دستگاه جوشکاری برای اتصالات قطعات فلزی به یکدیگر از طریق حرارت استفاده می‌شود. جوشکاری فرآیندی است که طبق آن الکترود توسط یک قوس الکتریکی با منبع ولتاژ و جریان تعریف شده ذوب می‌شود و دو قطعه فلزی (معمولاً از جنس آهن) را به یکدیگر متصل می‌کند.

دستگاه جوشکاری یکی از پرکاربرترین ابزار آلات ساختمانی

دستگاه جوشکاری یکی از پرکاربرترین ابزار آلات ساختمانی

 

کاردک: برای بتونه کاری، پهن و مخلوط کردن مواد مختلفی از ملات گرفته تا رنگ‌ها، از کاردک استفاده می‌شود. کاردک نیز از دو قسمت دسته و تیغه فلزی صاف تشکیل شده است. کاردک از نظر شکل به دو نوع دسته‌دار و بدون دسته تقسیم می‌شوند که هر کدام بسته به نوع نیاز در امور ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاشی‌بر: وقتی اندازه کاشی‌ها بزرگ‌تر از حد مورد نیاز است، برای برش آن به کاشی‌بُر نیاز است. همچنین اگر نیاز به ابعاد خاصی از کاشی است و یا می‌خواهید از گوشه دیوار از کاشی استفاده کنید، می‌توان از کاشی‌بُر استفاده کرد. این دستگاه، کاشی را به طور دقیق و صاف و در ابعاد مختلف برش می‌دهد.

انبر آرماتوبندی: در هنگام کار در کارگاه ساختمانی، جهت برش، کشیدن، بستن آرماتورها و از بین بردن مقدار اضافی مفتول، از انبر آرماتوبندی استفاده می‌شود. این انبر در دو نوع مفتول بر و گازانبر است، مفتول بر برای بریدن اضافه مفتول‌ها کاربرد دارد و گازانبر که سَری تیزی ندارد، جهت بستن مفتول استفاده می‌شود.

عکس انبر آرماتوبندی از بهترین برند بازار ایران

انبر آرماتوبندی از بهترین برند بازار ایران

 

چهار ویژگی اصلی و مهم ابزارآلات ساختمانی

یکی از مهم ترین عوامل تأثیرگذار در کیفیت کارهای ساختمانی، استفاده از ابزارهای مناسب و عالی است. مطمئنا استفاده از ابزارهای جدید و پیشرفته تر در این زمینه، مزیت های فراوانی را به همراه خواهد داشت. از جمله مهم ترین مزایای آن ها، تأثیر در سلامتی افرادی است که این ابزارآلات را به کار می گیرند، زیرا در هنگام کار با آن ها قسمت های زیادی از بدن تحت تأثیر قرار می گیرند و به مرور زمان موجب بروز دردهای عضلانی در این افراد می شوند. بنابراین با انتخاب یک ابزار مناسب و جدید که قاعدتا نسبت به انواع قدیمی آپشن های بیشتری دارند، می توانید سلامتی خود را تا حدودی تضمین نمایید.

مهم ترین دستورالعمل هایی که در ساخت جدیدترین ابزارآلات ساختمانی مورد استفاده قرار گرفته است تا ضمن حفظ سلامتی کسانی که با آن ها کار می کنند، کیفیت کار را نیز به طور چشمگیری بالا ببرند، شامل مواردی می شود که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

1. فاکتور وزن ابزارآلات ساختمانی

مهم ترین عاملی که مستقیما بر روی کیفیت یک ابزار تأثیرگذار بوده، فاکتور وزن آن است به این صورت که وزن ابزار در برداشتن، گرفتن و انجام کار تأثیر مستقیمی دارد و ایده آل ترین حالت زمانی است که تراز آن با مرکز گرفتنش یک اندازه باشد در غیر این صورت فردی که با ابزار به کار مشغول است، برای حفظ تعادل باید انرژی زیادی صرف کند. زیرا، او قادر به پایین آوردن وزن ابزار نیست، بنابراین مجبور می شود که فشار بیشتری را برای نگه داری آن متحمل شود. یک مسئله دیگر که در این زمینه وجود دارد، این است که ابزارهایی که جهت استفاده در فعالیت هایی که دقت زیادی می خواهند، تولید می شوند، باید حتما وزنی کمتر از ۵۰۰ گرم داشته باشند، زیرا در صورت سنگین بودن ابزار، امکان آن وجود دارد که در اثر فشار، دست به لرزش در بیاید، دقت پایین آمده و در نتیجه خروجی کار کیفیت کافی را نداشته باشد.

2. فاکتور دسته ابزارآلات ساختمانی

به طور معمول ابزارهایی که طبق متد جدید تولید و عرضه می شوند را به گونه ای می سازند که فرد‌ مشغول استفاده از آن، بتواند به راحتی دست خود را به حالت مشت بگیرد. ابزارآلاتی که کوچک هستند و جهت ایجاد ظرافت در کار مورد استفاده قرار می گیرند، باید به شکلی باشند که بتوان به راحتی دسته آن ها را میان انگشت های خود جا داده و کنترل کرد. از طرفی باید دسته ابزارآلات دارای قطری مناسب باشند از این رو آن ها را معمولا در حالت های بیضی یا استوانه ای شکل و براساس استاندار در نظر گرفته شده برای قطر می سازند( حداقل ۳ و حداکثر ۴٫۶ سانتی متر). در نظر داشته باشید که طول هر ابزار حداقل ۱۰ و حداکثر باید ۱۴ سانتی متر باشد.

نکته: برخی از ابزارها دارای دو دسته هستند که در حالت استاندارد حدود ۷٫۵ سانتی متر باید از یکدیگر فاصله داشته باشند. ( میزان حداقل برای این فاصله ۵ و حداکثر آن ۱۰ سانتی متر است.)

3. فاکتور شکل و حالت ابزارآلات ساختمانی

شکل هر ابزار در کارایی آن تأثیرگذار است و حالت کار با آن را نیز مشخص می کند. ضرورت فرم دسته در این قسمت معلوم می شود، زیرا باید به گونه ای باشد که دست بتواند در یک حالت باقی بماند و نیرو وارده به ابزار را دریک جهت مستقیم اعمال نماید. ( این نیرو نباید به یک قسمت بیشتر از قسمت دیگر وارد شود.)

4. جنس ابزارآلات ساختمانی

به طور معمول در ساخت ابزارآلات از مواد گوناگونی استفاده می شود، اما یک ابزار ایده را به گونه ای تولید می کنند که بین دست فردی که از آن استفاده می کند با دسته اصطحکاک مناسب به وجود آورد. بنابراین بهترین گزینه برای تولید ابزارهای دستی، مواد غیر رسانا است که بسیار تراکم پذیر باشند. همچنین دسته این ابزارها باید به گونه ای باشد که در دست راحت بوده و لیز نخورد. ویدفکتور یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی در زمینه ارائه ابزارآلات دستی برای استفاده در تمامی صنایع از جمله ساختمان سازی است که می توانید با اطمینان از کیفیت و طراحی عالی این ابزارها، خریدی مطمئن داشته باشید.

نکته: برای ابزارهای برقی دسته ها باید به گونه ای تولید شوند که علاوه بر عایق حرارتی بودن، جریان الکتریکی را نیز از خود عبور ندهند که با توجه به این تفاسیر، مناسب ترین جنس دسته برای آن ها پلاستیک و سیلیکون است.

شما با مراجعه به سایت رسمی فروشگاه اینترنتی ویدفکتور به آدرس https://vidfactor.com با استفاده از خدمات مشاوره رایگان می توانید لذت خرید انواع ابزارآلات ساختمانی و دستی را در کمال رضایت را تجربه کنید.

شماره تماس: 021-22683706

آدرس وبسایت: VidFactor.com


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman