یک عضو شورای شهر تهران انتقاد کرد:

انتقاد از فروش فوری ملک در شهرداری

انتقاد از فروش فوری ملک در شهرداری
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۵۴ | ۱۴۰۰/۰۴/۰۹

یک عضو شورای شهر تهران با انتقاد از اینکه شهرداری در ماه جاری دو لایحه مجوز معامله املاک را به‌صورت فوریت‌دار و خارج از تشریفات قانونی به صحن آورده است، گفت: بهتر نیست شهرداری مصوبات قبلی شورا را اجرا و تکمیل کند؟
به گزارش اخبار ساختمان، بهاره آروین در مخالفت با یک فوریت لایحه مجوز فروش و تصویب معامله ملک به فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران به‌صورت ۲۵ درصد نقد و اقساط پنج‌ساله گفت: ابتدا در جلسه هم‌اندیشی اعضای شورا در این زمینه تذکر دادم و اکنون به‌ناچار در صحن متذکر می‌شوم. به عقیده من کاری که در ماه آخر فعالیت مدیریت شهری در حال انجام است، مصداقی از بذل و بخشش منابع شهر است که نه با منطق اصلاح‌طلبی جور درمی‌آید، نه با هیچ منطق دیگری.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: گلایه من از شهرداری تهران است، نه شورا. چرا باید در ماه آخر تصمیماتی با پیامدهای مالی در چهار سال بعد اتخاذ کنیم؟ بهتر نیست شهرداری کارهای فعلی خود را تکمیل کند؟

وی با بیان اینکه مدیریت شهری در سال آخر نباید به عقب برگردد، اظهار کرد: به‌عنوان مثال، اکنون مصوبات شفافیت نیاز به تکمیل و نهایی‌سازی دارد و شهرداری باید به‌گونه‌ای کار کند که بتوانیم مصوبات خود را به‌صورت مطلوب و اجراشده به شورای بعدی تحویل دهیم.

آروین تاکید کرد: یکی از مصوبات شورا در زمینه شفافیت، انتشار اطلاعات شهرسازی بوده که شهرداری هنوز آن را تکمیل نکرده است. عوارض پرداختی هر پروانه باید در وب‌سایت شفاف به‌صورت عمومی منتشر شود، اما سه سال است که شهرداری به‌رغم پیگیری‌های کمیته شفافیت شورای شهر، نسبت به انتشار آن اقدام نمی‌کند.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: با وجود کارهای مهمی که در مدیریت شهری ناتمام مانده است، شهرداری هر ماه مجوز واگذاری یک ملک یا دریافت مجوز معامله با ترک تشریفات قانونی را برای بررسی به صحن می‌آورد. این کاری است که چهار سال انجام نداده‌ایم و اکنون در روزهای آخر فعالیت دوره کنونی مدیریت شهری با چنین درخواست‌هایی روبه‌رو می‌شویم.

وی یادآور شد: این دومین معامله‌ای است که در این ماه به صورت فوریت‌دار از سوی شهرداری ارائه و در صحن بررسی می‌شود و چنین رویه‌ای قابل نقد است.

همچنین علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در جریان بررسی یک فوریت لایحه مذکور گفت: چرا در این جلسات پایانی و با این سرعت همکاران گرامی در شهرداری می‌خواهند مجوزهایی که شبهه‌برانگیز است از شورای شهر بگیرند؟ نمونه این موضوع را در جلسه پیش نیز در ارائه لایحه سازمان سرمایه‌گذاری در شهر آفتاب، از سوی سازمانی که پاشنه‌آشیل شهرداری است، دیدیم.

علی اعطا مخالف دیگری بود که درباره این موضوع در صحن شورای شهر سخن گفت. وی تاکید کرد: لایحه شهرداری هم برای دریافت مجوز ترک تشریفات فروش است و هم می‌خواهند ملکی را با شرایط خاص و به شکل قسطی به فدراسیون فوتبال واگذار کنند. اما سوال این است که با چه منطق و توجیهی می‌خواهیم با فوریت، این امتیاز ویژه را از طریق صحن شورای شهر به یک مجموعه بدهیم؟

وی تاکید کرد: اینکه در جلسات آخر شورای پنجم، این قبیل لوایح از شهرداری به شورا ارسال می‌شود تا به فوریت درباره آنها تصمیم‌گیری شود، موجب خوشنامی برای شورا و شهرداری نخواهد بود.

با وجود اظهارات مخالفان، در نهایت یک فوریت این لایحه با ۱۰ رای موافق از ۱۹ نفر از حاضران در صحن به تصویب رسید.

دنیای اقتصاد

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman