مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان خبر داد:

47 هزار مسکن روستایی مقاوم‌سازی شد

47 هزار مسکن روستایی مقاوم‌سازی شد
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۳ | ۱۴۰۰/۰۴/۰۹

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: از مجموع ۱۲۰هزار واحد مسکونی روستایی در استان تاکنون ۴۷ هزار واحد مقاوم سازی شده اند.
به گزارش اخبار ساختمان، رضا قادری در جریان سفر نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور به کردستان اظهار کرد: کردستان دارای هزار و ۷۰۰ روستاست که بسیاری از واحدهای مسکونی مستقر در مناطق روستایی استان نیازمند مقاوم سازی است.

وی افزود: تاکنون از ۱۲۰ هزار واحد مسکن روستایی در استان بیش از ۴۷ هزار واحد مقاوم سازی شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان تصریح کرد: متأسفانه ساکنان ۲۰۰ روستای استان در مناطق غربی به دلیل شبهه سود بانکی از تسهیلات مقاوم سازی استفاده نمی‌کنند و همین امر موجب شده است که میزان مقاوم سازی در این مناطق کمتر از ۲۰ درصد باشد.

قادری افزود: برای رفع این مشکل نیازمند ورود شورای افتا اهل سنت کردستان بودیم که خوشبختانه اعضای شورای افتا نیز در این خصوص اقدام به صدور فتوا کردند و امیدواریم این مهم در آینده اجرایی شود.

وی اعلام کرد: میزان مقاوم سازی منازل مسکونی در مناطق شرقی استان به بیش از ۶۰ درصد رسیده است اما در مناطق غربی به دلیل مشکل یاد شده کمتر از ۲۰ درصد است و در مجموع نیز حدود ۴۰ درصد کل منازل مسکونی استان تاکنون مقاوم سازی شده است.

قادری افزود: تاکنون ۸۰ هزار و ۵۲۰ جلد سند مالکیت برای ساکنان هزار روستای استان صادر شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون دوهزار و ۸۶۲ واحد مسکن شهری برای اقشار کم‌درآمد و محروم، چهار هزار و ۵۱۱ واحد مسکونی مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۴۶ هزار و ۹۰۰ واحد مسکن روستایی اجرا شده است.

قادری خاطرنشان کرد: عملیات احداث سه هزار واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت آغاز شده است و تاکنون برای ۹۵۳ متقاضی زمین تحویل داده شده است.

مهر

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman