معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

50 درصد روستاهای کشور مقاوم‌سازی شد

50 درصد روستاهای کشور مقاوم‌سازی شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۲۰ | ۱۴۰۰/۰۴/۰۷

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۵۰ درصد روستاهای کشور مقاوم‌سازی شد، اجرای طرح ایمن‌سازی روستاها را نیازمند تامین اعتبار دانست و بر محقق شدن آن در سال‌جاری با توجه به حادثه‌خیز بودن کشور تاکید کرد.
به گزارش اخبار ساختمان، محمدرضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که هم اکنون در مناطق روستایی وجود دارد حادثه خیز بودن بافت هاست، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال‌های گذشته مقاوم‌سازی و نوسازی مسکن را در تعدادی از روستاها به انجام رساند.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون ۵۰ درصد روستاها از تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن استفاده کردند، افزود: در کنار بازسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی یکی از کارهایی که باید انجام شود ایمن‌سازی بافت‌هاست که با توجه به حادثه‌خیز بودن ایران در موضوع‌هایی همچون قرار گرفتن روستاها بر روی گسل، خطر رانش، ریزش سنگ در مناطق کوهستانی، قرار گرفتن در حریم رودخانه‌ها و سیلاب، ایمن سازی همراه با مقاوم سازی و بازسازی در دستور کار قرار گرفته است.

شاملو ادامه داد: بر اساس حکم ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه با موضوع ایمن‌سازی روستاها، مطالعات جامع و کاملی در خصوص روستاهایی که در معرض خطر حوادث طبیعی قرار دارند در حال انجام است. با توجه به اینکه در سال‌های گذشته در خصوص ایمن‌سازی روستاها تامین اعتبار انجام نشد، امیدواریم تا پایان سال جاری طرح ایمن سازی روستاها تامین اعتبار شده و وارد فاز اجرایی شود.

به گفته وی، اواخر سال گذشته اعتبار محدودی به منظور ایمن‌سازی در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفت که بنیاد در سال گذشته در همکاری با پژوهشکده سوانح طبیعی و استانداری های سراسر کشور بخشی از آنها را محقق کرد. امید است در سال جاری با تامین اعتبار مناسب، همکاری‌ها در خصوص ایمن‌سازی، تقویت شود.

شاملو تاکید کرد: در گام نخست، روستاهایی که باید ایمن‌سازی شوند مورد مطالعه قرار گرفته و ضمن دسته‌بندی و اولویت‌بندی، در مرحله اجرای ایمن‌سازی قرار خواهند گرفت.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman