ادامه روند صعودی قیمت مسکن در ترکیه

ادامه روند صعودی قیمت مسکن در ترکیه
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۲ | ۱۴۰۰/۰۳/۲۹

طبق اعلام بانک مرکزی ترکیه، قیمت‌ها در ماه آوریل نسبت به سال قبل به طور متوسط ۳۲.۴ درصد در سراسر این کشور افزایش پیدا کرده که نسبت به ماه قبل ۰.۴ درصد بیشتر شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، روند صعودی تورم ترکیه به شدت روی بخش مسکن این کشور نیز تاثیر گذاشته است؛ تا جایی که متوسط رشد قیمت مسکن در این کشور در دوازده ماه منتهی به آوریل یک رکورد تاریخی جدید را ثبت کرده است. طبق اعلام بانک مرکزی ترکیه، قیمت‌ها در این ماه نسبت به سال قبل به طور متوسط ۳۲.۴ درصد در سراسر کشور افزایش پیدا کرده که نسبت به ماه قبل ۰.۴ درصد بیشتر شده است.

با وجود افزایش قیمت ها، تقاضا برای خرید خانه جدید در سطح بالایی باقی مانده؛ تا جایی که طی بازه زمانی فوق میزان فروش خانه‌های جدید در این کشور ۳۵.۶ درصد افزایش یافته که این رقم نسبت به بازه مشابه منتهی به ماه قبل ۴.۱ درصد بیشتر شده است.

در بین شهر‌های مختلف، استانبول با متوسط رشد قیمت ۲۸.۶ درصدی، رکورددار رشد یک ساله قیمت در بین شهر‌های ترکیه بوده است و پس از آن نیز شهر‌های ازمیر با رشد ۳۴.۳ درصدی و آنکارا با رشد ۲۹.۸ درصدی قرار دارند.

به دلیل شرایط ویژه ایجادشده ناشی از کرونا، اقتصاد ترکیه که وابستگی زیادی به بخش گردشگری دارد زیر فشار شدیدی قرار گرفته که در نتیجه آن، ارزش پول ملی شدیدا کاهش و تورم به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. دولت برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس ناچار شده تا با اعمال قرنطینه‌های سراسری، محدودیت‌هایی را روی فعالیت کسب و کار‌ها وضع کند.

طبق آمار‌های منتشرشده توسط مرکز آمار ترکیه، طی یک سال اخیر چیزی بیش از ۴۱۸ هزار واحد مسکونی در این کشور به فروش رسیده که نسبت به سال قبل از آن ۳.۸ درصد کمتر شده است. بخش بزرگی از افزایش تقاضا برای خرید خانه در ترکیه متاثر از کاهش نرخ بهره و در دسترس بودن وام ارزان قیمت بوده است. رشد تقاضا برای دریافت وام خرید مسکن در این کشور در ماه آوریل به نسبت آوریل سال گذشته ۱۱.۲ درصد بیشتر شده است.

ایسنا

برچسب ها:

قیمت مسکن ،ترکیه 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman