با امضای معاون اول رییس‌جمهور؛

آیین‌نامه اجرایی طرح مسکن ملی ابلاغ شد

آیین‌نامه اجرایی طرح مسکن ملی ابلاغ شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۲۷ | ۱۴۰۰/۰۳/۲۷

با امضای اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری، آیین‌نامه اجرایی طرح اقدام ملی مسکن ابلاغ شد.
به گزارش اخبار ساختمان، هیئت وزیران در جلسه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور، آیین‌نامه اجرایی طرح اقدام ملی مسکن را به تصویب رساند. به موجب این آیین‌نامه، میزان سقف تسهیلات مشارکت مدنی ساخت و فروش اقساطی در اراضی و پروژه‌های مشمول طرح اقدام ملی مسکن برای ۶۰۰ هزار واحد مسکونی، مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به ازای هر واحد مسکونی تعیین می‌شود.

همچنین برای تأمین مسکن گروه‌های کم درآمد به میزان کمک یا ما به التفاوت نرخ سود پنج درصد تسهیلات مشارکت مدنی ساخت و فروش اقساطی تا سقف سود مصوب تسهیلات بخش مسکن از محل اعتبارات مندرج در جدول مصارف تبصره (۱۴) قانون بودجه سنواتی با ارایه تضامین لازم توسط دستگاه یا نهاد متولی پیش‌بینی می‌شود.

براساس آیین‌نامه یاد شده، شورای عالی معماری و شهرسازی ایران می‌تواند تراکم پایه پروژه‌های ساختمانی در طرح اقدام ملی مسکن را تا سقف تراکم مجاز افزایش دهد و به شهرداری های سراسر کشور ابلاغ کند.

هزینه خدمات مدیریت و هزینه‌های جانبی پشتیبانی طرح حمایتی اقدام ملی مسکن در سال ۱۴۰۰ با تصویب مجامع مربوط از محل مبالغ داخلی شرکت‌های تابع ذی ربط وزارت راه و شهرسازی تا سقف ۵۰۰ میلیارد ریال تأمین و برای سال‌های آتی در هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه کشور افزایش می‌یابد.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman