رکود معاملات ملکی شرق و غرب تهران

رکود معاملات ملکی شرق و غرب تهران
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۷ | ۱۴۰۰/۰۳/۲۷

وضعیت بازار معاملات املاک در مناطق مصرفی شهر تهران بررسی شد.
به گزارش اخبار ساختمان، مشاوران املاک در دو منطقه چهار و پنج که به عنوان دو منطقه مصرفی شهر تهران شناخته می‌شوند، درباره آخرین تحولات معاملاتی بازار ملک در این محدوده از شهر تهران عنوان می‌کنند: در حال حاضر برخلاف برخی مناطق نیمه جنوبی شهر تهران که بازار معاملات تا حدودی گرم شده، در این مناطق همچنان سایه رکود بر معاملات خرید و فروش آپارتمان سنگینی می‌کند.

یک مشاور املاک در محدوده منطقه پنج تهران می‌گوید: طی ماه‌های گذشته از سال جاری حجم معالات در این منطقه به‌شدت پایین بوده است.

او درباره مهم‌ترین علت حجم پایین معاملات در این منطقه می‌گوید: اگرچه به طور معمول دو ماه ابتدایی سال، حجم معاملات پایین است و بازار رمق چندانی ندارد اما به نظر می‌رسد مهم‌ترین علت کمبود فایل عرضه شده از یکسو و پایین بودن حجم معاملات از سوی دیگر در وضعیت کنونی بازار این باشد که بخش مهمی از متقاضیان و عرضه‌کنندگان بازار منتظر نتایج انتخابات و از آن مهم‌تر، تعیین تکلیف مذاکرات با طرف خارجی هستند.

به گفته این واسطه بازار ملک، تعداد زیادی از متقاضیان خرید دورادور وضعیت بازار را رصد می‌کنند و سعی می‌کنند فقط به پرس‌و جو درباره قیمت اکتفا کنند.

این مشاور املاک معتقد است: بازار از اوایل فصل تابستان و مشخص شدن نتیجه انتخابات تا حدودی می‌تواند دوباره گرم شود.

دنیای اقتصاد

برچسب ها:

بازار مسکن ،تهران 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman