آیا وام مسکن ملی افزایش می یابد؟

آیا وام مسکن ملی افزایش می یابد؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۱۹ | ۱۴۰۰/۰۳/۲۶

طبق شنیده‌ها، وام بانکی طرح اقدام ملی مسکن از 150 میلیون تومان به 250 میلیون تومان افزایش می‌یابد.
به گزارش اخبار ساختمان، یک مقام آگاه از افزایش سقف وام مسکن ملی به 250 میلیون تومان خبر داد که شامل ثبت‌نامی‌های جدید می‌شود.

هرچند به دلیل سفر معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی به سوریه هنوز موضوع به صورت رسمی اعلام نشده اما شنیده‌ها از منابع موثق حاکی از آن است که فرایند افزایش میزان تسهیلات توسط وزارت راه و شهرسازی به انجام رسیده و متقاضیان جدید طرح اقدام ملی مسکن امکان دریافت تسهیلات 250 میلیون تومانی را خواهند داشت.

به همین علت انتظار می‌رود با افزایش سقف وام طرح اقدام ملی مسکن، این طرح با استقبال بسیار بالایی مواجه شود.

هفته گذشته «محمود محمودزاده»معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از آغاز مرحله پنجم ثبت نام متقاضیان این طرح در 246 شهر کشور خبر داده بود و این ثبت نام تا پایان روز جاری هم ادامه دارد و قرار بر این است که به ثبت نامی‌های جدید نیز این وام تعلق گیرد.

باید دید با این میزان تامین مالی که به واسطه افزایش سقف تسهیلات اعطایی طرح اقدام ملی مسکن صورت گرفته و به دنبال آن سهم آورده متقاضیان به شدت کاهش خواهد داشت، استقبال مردم تا چه حد افزایش خواهد داشت.

گفتنی است در حال حاضر 530 هزار واحد مسکن ملی در سراسر کشور در مراحل مختلف ساخت قرار داد و مرحله پنجم ثبت نام مسکنی ملی هم آغاز شده‌است.

ایلنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman