رئیس اتحادیه مشاورین املاک ایلام اعلام کرد:

قیمت مسکن در ایلام واقعی نیست

قیمت مسکن در ایلام واقعی نیست
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۵۲ | ۱۴۰۰/۰۳/۲۴

رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان ایلام گفت: قیمت مسکن و آپارتمان به نسبت تورم سایر اقلام گرانی بی‌حد و مرز و کاذبی دارد.
به گزارش اخبار ساختمان، «اردشیر حاتمی» در ادامه گفت: با وجود اینکه چند ماهی است بازار مسکن وارد رکود شده و ساکت و بی‌رونق است و قیمت‌ها روند نزولی به خود گرفته اما این قیمت‌ها بالا است با قیمت واقعی فاصله دارد، به همین دلیل این بازار در شرایط کنونی ساکت و کم‌رونق است.

وی با بیان اینکه میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در شهر ایلام ۸ تا ۱۲ میلیون تومان است، گفت: به نظر بنده بالاترین قیمت متصور برای هر مترمربع آپارتمان در شهر ایلام همان هشت میلیون تومان و حال حاضر این قیمت، قیمت کف بازار مسکن است.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان در خصوص هزینه‌های ساخت و ساز گفت: از طرف سازمان‌های موازی مانند نظام مهندسی و شهرداری هزینه‌های زیادی به ساخت و ساز تحمیل می‌شود، به عنوان مثال این هزینه‌ها برای یک منزل دو طبقه حدود ۴۰۰ میلیون تومان است که در شهر ایلام هزینه زیادی است و موجب بالا رفتن قیمت تمام شده آپارتمان می‌شود.

حاتمی ابراز امیدواری کرد با استقرار دولت جدید شاهد مقابله با افزایش قیمت مسکن باشیم تا این دغدغه جدی مردم مخصوصا جوانان برطرف شود و بتوانند طعم خانه‌دار شدن را بچشند.

وی اخذ کدرهگیری را برای تمام معاملات خرید، فروش، رهن و اجاره منازل مسکونی ضروری اعلام کرد و گفت: معاملا فاقد کدرهگیری از درجه اعتبار قانونی ساقط هستند و حتی مراجع قضایی نیز به دعاوی املاکی که فاقد این کد باشند رسیدگی نخواهد کرد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک تصریح کرد: متاسفانه صاحبان املاک دچار این سوء تفاهم شده‌اند که در صورت گرفتن کد رهگیری مشمول اخذ مالیات خواهند شد، در صورتی که گرفتن کد ربطی به مالیات ندارد و صرفا برای شفافیت در معاملات و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده و کلاهبرداری است.

ایسنا

برچسب ها:

قیمت مسکن ،ایلام 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman