بازار سیاه اجاره‌بها برای تبلیغات انتخاباتی

بازار سیاه اجاره‌بها برای تبلیغات انتخاباتی
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۶ | ۱۴۰۰/۰۳/۲۴

یک مشاور املاک با تأکید بر اینکه بازار سیاه اجاره‌بها راه افتاده و برخی مالکان واحدهای تجاری و مسکونی حاشیه خیابان مبالغ بالایی را اعلام می‌کنند، گفت: قیمت‌هایی که در این خصوص از سوی بعضی از مالکان اعلام می‌شود غیرکارشناسی است.
به گزارش اخبار ساختمان، اجاره مکان برای برپایی ستاد تبلیغاتی انتخابات در حالی از سوی برخی کاندیداهای شورای شهر انجام می‌شود که بعضی از مالکان مبالغ بسیار بالا و میلیونی را به آن‌ها پیشنهاد می‌دهند.

موقعیت مغازه برای تشکیل ستاد تبلیغاتی مهم است و بعضی از کاندیداها حاضرند هر مبلغی که به آن‌ها پیشنهاد می‌شود، بپذیرند و در یک هفته که فرصت تبلیغات دارند از این ظرفیت استفاده کنند، از این رو خواسته یا ناخواسته چوبی در آتش بازار مکاره مکان‌های اجاره‌ای در ایام انتخابات می‌اندازند.

البته برخی داوطلبان بدون اینکه هزینه‌ای کنند از دوستان یا آشنایان خود بهره برده و به قول خودشان مکان رایگانی را در اختیار گرفته‌اند اما تعدادی از کسبه در حال ماهی گرفتن از آب گل‌آلود و بازار سیاهی که ایجاد شده، هستند چون آن را بهترین فرصت برای جبران خسارت‌های ایام کرونایی می‌دانند.

کسادی بازار اجاره‌‌بها

البته ستاد انتخابات در بیرجند هنوز اعلام عمومی نکرده که کدام خیابان‌ها و مسیرها برای برپایی ستادهای تبلیغاتی ممنوع است، همچنین آیا این ستادها با توجه به شرایط کرونایی می‌توانند در فضای سربسته فعالیت کنند یا نه؟ اما با تمام این تفاسیر بعضی از کاندیداها به قول خودشان دست روی دست نگذاشته و مکانی را برای ستاد تبلیغاتی خود اجاره و مبالغ بالایی را برای آن پرداخت کرده‌اند.

یکی از کاسبان که در مرکز شهر مغازه دارد، با اشاره به کسادی بازار و کاهش خرید مردم، گفت: از ماه‌ها قبل منتظر رسیدن ایام انتخابات بودم چون با شیوع کرونا کمرم زیر بار قسط و قرض خم شده و حالا می‌خواهم از فرصت پیش آمده استفاده کنم تا بتوانم قسمتی از خسارت‌هایی که بر اثر محدودیت‌های کرونایی تحمل کردم، جبران شود.

وی بدون اینکه مبلغ اجاره مغازه خود را اعلام کند، ادامه داد: برخی از همکارانم که موقعیت مغازه‌شان خوب است، مبالغ بالایی را پیشنهاد داده‌اند البته بعضی از کاندیداها آن‌ها را رد کرده و منتظرم تا چند روز آینده نظر نهایی کاندیداها را بشنوم و قرارداد اجاره را منعقد کنیم.

از قافله عقب نمانیم!

در عین حال یکی از کسبه که قصد دارد مغازه و واحد مسکونی خود را به ستاد تبلیغاتی شورا اجاره بدهد، بیان داشت: از آنجایی که باید این اماکن را خالی کنم ناچارم مبلغ بالایی را برای اجاره در نظر بگیرم تا از قافله عقب نمانم.

وی با بیان اینکه با رکود بازار مواجه هستیم و پیشنهادهای بالاتر را در این ایام قبول می‌کنیم، اضافه کرد: اوضاع به‌گونه‌ای شده که هر کاندیدایی که مبلغ بیشتری را برای اجاره پرداخت کند در اولویت و گاهی اختلاف قیمت‌های پیشنهاد شده بالا و مشخص است با کسی که مبلغ بیشتری بدهد، قرارداد بسته می‌شود.

یکی از نامزدهای انتخابات شورا با بیان اینکه به لطف دوستانم مغازه‌ای برای تشکیل ستاد تبلیغاتی در اختیارم قرار گرفته، تصریح کرد: با اینکه بابت این مغازه اجاره نمی‌دهم اما شنیده‌ام قیمت‌های نجومی از سوی برخی مالکان برای اجاره دادن مغازه‌ها به ستادهای تبلیغاتی پیشنهاد داده شده است.

وی ادامه داد: زمینی در اطراف شهر دیده‌ام تا در صورت ممنوع بودن تشکیل ستاد تبلیغاتی در فضای بسته از آن استفاده کنم و هنوز برای اجاره‌بهای آن با مالک وارد مذاکره نشده‌ام.

لزوم نظارت مسئولان بر آشفته بازار اجاره‌بها

رئیس ستاد انتخابات یکی از کاندیداها که درصدد انتخاب مکان برای تشکیل ستاد است، با اشاره به بازار سیاهی که این روزها برای اجاره مکان راه افتاده از مسئولان می‌خواهد بر این آشفته بازار بیشتر نظارت کنند تا جلوی تخلف برخی مالکان گرفته شود.

یک مشاور املاک هم در این باره گفت: برخی افراد ملکی را که اجاره آن چهار تا پنج میلیون تومان یا خانه ویلایی که اجاره آن ۶ میلیون تومان است برای ۲ ماه ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان برای اجاره ستادهای تبلیغاتی در نظر گرفته بودند تا زودتر کارهای ستاد را آغاز کنند ولی با این مبالغ کسی توافق نکرده است.

وی افزود: در ابتدا بعضی از مالکان به این دلیل که تب‌شان بالاست تصور می‌کنند مشتریان از این مبالغ استقبال می‌کنند اما بعد می‌بینند کسی نزدیک‌شان نمی‌شود و در نهایت مبلغ را پایین می‌آورند.

وی با تأکید بر اینکه بازار سیاه اجاره‌بها راه افتاده و برخی مالکان واحدهای تجاری و مسکونی حاشیه خیابان مبالغ بالایی را اعلام می‌کنند، افزود: قیمت‌هایی که در این خصوص از سوی بعضی از مالکان اعلام می‌شود غیرکارشناسی است، آن‌ها می‌خواهند اجاره یک سال و حتی بیشتر را در یک مدت کوتاه دریافت کنند.

فارس

نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman