اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون اتاق خواب

اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون اتاق خواب
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۴۰ | ۱۴۰۰/۰۳/۲۳

لازم است که دکوراسیون اتاق خواب بدون نقص باشد و به بهترین نحو ممکن چیده شده باشد تا بتوانید به هدف اصلی این اتاق یعنی حفظ آرامش و امنیت و داشتن خواب راحت برسید.
به گزارش اخبار ساختمان، لازم نیست حتما شیک‌ترین و مجلل‌ترین وسایل را برای خانه تان بخرید تا از نشستن در خانه تان لذت ببرید و در آن احساس آرامش داشته باشید.

شاید برای تان پیش آمده باشد که وارد خانه‌ای شده باشید که در لحظه ورود، شیک بودن وسایل آن جا شما را میخکوب کرده باشد، اما با گذشت چند لحظه، از نشستن در آن جا احساس آشفتگی و بی قراری کرده باشید و برعکس وارد خانه‌ای شده باشید که وسایلش لوکس نبوده، اما از نشستن در آن خانه احساس خوبی به شما دست داده باشد.

اتاق خواب جایی برای رسیدن به آرامش و آسایش است، زیرا شما آنجا میخوابید، کتاب میخوانید و... پس باید به دکوراسیون اهمیت ویژه‌ای داد. دکوراسیون اتاق خواب باید حرفه‌ای طراحی شود و هیچ عیب و نقصی نداشته باشد.

کوسن و بالش روی تخت خواب

ممکن است فکر کنید که گذاشتن تعداد زیادی بالش بر روی تخت باعث زیباتر شدن اتاق خواب شما می‌شود. اما وقتی که بخواهید استراحت کنید مجبورید بالش‌ها را زمین بگذارید و باعث می‌شود که اتاق شلوغ شده و آرامش شما گرفته شود.

تعداد زیادی بالش روی تخت

گاهی اوقات فرد در تصمیم گیری بعضی از موارد دکوراسیون اتاق خواب خود دچار مشکل می‌شود. یعنی فکر می‌کند که اگر بالش‌های روی تخت زیاد باشد ظاهری بسیار شیک پیدا می‌کند، ولی وقتی برای استراحت به تخت خود می‌رود، مجبور است بالش‌ها را روی زمین بگذارد و همین باعث به هم ریختگی اتاق خواب و از بین رفتن آرامش آن می‌شود.

انتخاب نادرست محل تخت خواب

یکی دیگر از اشتباهات رایج در چیدمان اتاق خواب قرار دادن تخت خواب در جای نامناسب یا زیر پنجره است که افراد باید سعی کنند که به هیچ عنوان این اشتباه را انجام ندهند، چرا که تخت خواب باید از پنجره فاصله داشته باشد تا ایمنی شخص در هنگام خواب تامین شود. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، تخت خواب شما تا جایی که ممکن است از درب ورودی اتاق دیده نشود.

نورپردازی نامناسب

یکی دیگر از مواردی که باید در دکوراسیون داخلی اتاق خود به آن توجه داشته باشید، نورپردازی مناسب برای اتاق خواب است که نباید این نورپردازی باعث مختل شدن آرامش شما شود و حتی بهتر است که از ترکیب نور‌ها برای آن استفاده کنید، در غیر اینصورت شما مرتکب اشتباهات رایج در چیدمان اتاق خواب شده اید.

بیشتر وقت‌ها اتاق خواب تنها اتاق در خانه برای قرار دادن میز کار است یعنی خانه‌هایی که فقط یک اتاق دارند، اما وجود میز کار با کلی کار انباشته شده روی هم، میتواند آرامش را از فضای اتاق دور کند. وجود لامپ‌های فلورسنت بالای تخت خواب اصلا ایده خوبی نیست و بهتر است به جای آن‌ها از چراغ خواب دیواری یا رومیزی استفاده کنید.

پاتختی و کمد

استفاده از پاتختی و کمد در اتاق خواب باعث می‌شود تا افراد به راحتی بتوانند لوازم و البسه ضروری خود را در آن جای دهند و دیگر نیاز نباشد کلیه وسایل به صورت نامنظم در اتاق ریخته شوند.

پرده‌ی مناسب

پرده یکی از مهم‌ترین وسایل مورد استفاده در اتاق خواب است چراکه فرد نیاز دارد تا در صورت لزوم نور ورودی به اتاق خود را کنترل کنند، پس استفاده از پرده‌ای با جنس مناسب و رنگ و طرح مطلوب نه تنها واجب است بلکه مستقیما در طراحی اتاق خواب شما تأثیر می‌گذارد.

یکتاپرس

برچسب ها:

دکوراسیون ،اتاق خواب 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman