رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد:

افتتاح سه هزار مسکن محرومان در اردبیل

افتتاح سه هزار مسکن محرومان در اردبیل
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۴ | ۱۴۰۰/۰۳/۲۲

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: سه هزار واحد مسکونی برای محرومان و نیازمندان در استان اردبیل ساخته و افتتاح شد.
به گزارش اخبار ساختمان، علیرضا تابش در مراسم افتتاح واحد‌های مسکونی محرومان در اردبیل اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کلیه ظرفیت‌های خود را در راستای ساخت خانه برای محرومان به‌کار گرفته و در حال حاضر ساخت ۱۱۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور با اعتبار وام ۳۰ میلیونی و به‌صورت بلاعوض آغاز شده است.

وی افزود: در طول حدود ۱۸ ماه اخیر از ۱۱۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سطح کشور، ۶۵ هزار واحد افتتاح شده و ۴۵ هزار واحد مابقی در حال ساخت است و در صورتی‌ که بنیاد مسکن در مناطق روستایی زمین مسکونی داشته باشد به شکل رایگان در اختیار محرومان قرار می‌گیرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: در طرح ۱۱۰ هزار واحدی مسکونی برای محرومان، سهمیه استان اردبیل سه هزار واحد است که امروز یک‌هزار و ۸۰۰ واحد در سطح استان افتتاح شد و یک هزار و ۲۰۰ واحد مابقی تا اوایل مهرماه افتتاح می‌شود.

تابش اظهار داشت: طی سالیان اخیر ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در سطح استان اردبیل به‌دلیل زلزله آسیب دیده بودند که حدودا ۴۰۰ واحد مسکونی احداثی و حدود یک‌هزار و ۸۰۰ واحد ترمیم توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت گرفته و امروز کلیه این واحدها افتتاح و تحویل داده شد.

وی بیان کرد: وام مسکن روستایی از ۴۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد ریال افزایش یافته و با تایید بانک مرکزی به کلیه شعب بانک‌های کشور ابلاغ شده؛ در صورت شناسایی محرومان، ۲۰۰ میلیون ریال وام فوق بلاعوض خواهد بود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اذعان داشت: بنیاد مسکن با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) تفاهم‌نامه بسته که مصوب شده تا با کمک یکدیگر ۲۰ هزار واحد مسکونی ساخته و در اختیار محرومان قرار بگیرد.

تابش تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طی دو قرارداد جداگانه با کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور مقرر داشته تا برای افراد تحت پوشش مسکن بسازد که مسکن افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی ارزان قیمت و کاملا رایگان خواهد بود.

وی گفت: در سطح کشور پنج میلیون واحد مسکونی روستایی وجود دارد که از این تعداد ۲ میلیون و ۵۰۰ واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده و برای مقاوم‌سازی پنج هزار واحد‌ روستایی در استان اردبیل اقدامات لازم انجام شده و استان اردبیل در این حوزه جزو استان‌های برتر است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: ۳۸ هزار واحد روستایی در سطح کشور شامل طرح هادی می‌شود که ۱۰ هزار واحد بازنگری شده و در سال‌جاری چهار هزار واحد دیگر بازنگری خواهد شد.

فارس

برچسب ها:

مسکن محرومان ،اردبیل 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman