لارستان پیشروی طرح مسکن ملی در فارس

لارستان پیشروی طرح مسکن ملی در فارس
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۰۹ | ۱۴۰۰/۰۳/۱۹

با واریز آورده اولیه دو هزار و ۲۵۲ متقاضی در جنوب فارس در طرح اقدام ملی مسکن، سهمیه این حوزه با ١٣ شهر با بیش از ٤٢ شهر حوزه شمال فارس برابر شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، معاون مسکن شهری اداره کل بنیاد مسکن فارس در آئین قرعه کشی فاز دوم، سوم و چهارم طرح اقدام ملی مسکن در شهر لار اظهار کرد: این افراد از میان یک هزار و۴۲۷ نفر از ثبت نام کنندگانی که اقدام به واریز آورده اولیه چهل میلیون تومانی خود کرده بودند پس از انجام قرعه کشی سیستمی انتخاب شدند.

محمد رسول پروری اظهار داشت: با توجه به اراضی تأمین شده توسط اداره کل راه و شهرسازی لارستان مراحل طراحی فاز دو و سه انجام و در حال اخذ پروانه ساختمانی هستیم و در فاز چهارم نیز با توجه اینکه اخیراً زمین تأمین گردیده در حال طی مراحل طراحی هستیم.

وی استقبال مردم خطه جنوب در طرح اقدام ملی را مثال زدنی توصیف کرد و گفت: ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در سراسر استان ۳۶ هزار و ۸۷۹ نفر است که از این تعداد ۷ هزار و ۱۲۰ نفر از متقاضیان مربوط بخش جنوب فارس و لارستان می‌باشد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه از این تعداد، شش هزار ۶۵۳ نفرتا مراحل تاییدیه نهایی پیش رفته‌اند، تاکید کرد: در لار ۲ هزار و ۵۴۴ متقاضی و در سایر نقاط استان فارس چهار هزار و ۹۹ نفر برای بهره مندی از طرح اقدام ملی مسکن تأیید نهایی شده‌اند.

پروری با اذعان بر اینکه تا کنون ۳ هزار و ۷۲۹ نفر در سراسر فارس آورده اولیه ۴۰ میلیونی خود را واریز کرده‌اند، ابراز کرد: مبنای شرکت در قرعه کشی متقاضیان در این طرح واریز ۴۰ میلیون تومان به بالا بوده است، اما به این معنا نیست که متقاضیان دیگری که مبلغ کمتری واریز کرده‌اند حذف می‌شوند بلکه افراد دیگری که از بنیه مالی قوی‌تری برخوردارند جایگزین و این دسته از افراد در فازهای بعدی نام نویسی می‌شوند.

به گفته این مقام مسئول، متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در جنوب فارس تا کنون مبلغ یک هزار و ۹۶۲ میلیارد ریال به حساب شخصی خودشان در بانک مسکن واریز کرده‌اند.

پروری بیان داشت: در شهر لار دو هزار و ۲۵۲ متقاضی مبلغی افزون بر یک هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال و در فارس هزار و ۴۴۷ نفر به مبلغ ۶۳۱ میلیون ریال واریز وجه داشته‌اند که نشانه پیشتازی لارستان در سطح استان فارس است.

او یکی از دلایل استقبال مردم از این طرح در لارستان را ارزش زمین و ساختمان در منطقه جنوب و دیگری رعایت استانداردهای معماری و شهر سازی در احداث پروژه‌ها توسط بنیاد مسکن عنوان کرد و گفت: در سطح فارس ۵۵ شهر فارس در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که ۱۳ شهر آن مربوط به بخش لارستان است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن فارس از مراحل اجرای طرح مسکن ملی و پالایش این طرح در شهرهای لار، اوز، خنج، گله دار، لامرد، اشکنان، بی رم، جویم، واروی و عماد شهر در منطقه جنوب فارس خبر داد و گفت: از سوی اداره کل راه و شهر سازی لارستان کار واگذاری زمین به شهرهای ذکر شده صورت پذیرفته است.

وی همچنین از فراهم بودن کلیه مصالح حتی بیشتر از نیاز برای احداث این واحدها و دپوی آن در انبارهای لارستان خبر داد و گفت: پروژه ۱۶ واحدی نیز بزودی در مجاورت پروژه ١٦٩ واحدی و پروژه ٢٠٨ واحدی در مجاورت اداره راه و شهرسازی لارستان آغاز به کار خواهد کرد.

پروری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اولویت واگذاری واحدها با کسانی است که اقدام به واریز آورده اولیه خود کرده‌اند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن فارس یادآور شد: مابقی افراد باقی مانده که تا کنون نتوانسته‌اند نسبت به واریز وجه اقدام کنند، نگران نباشند در پروژه معروف به ۷ هکتاری در حد فاصل دانشگاه آزاد و بائن جایگزین خواهند شد زیرا از سوی اداره کل راه و شهرسازی لارستان جانمایی شده است تا افرادی که شانس حضور در قرعه کشی نداشته‌اند بتوانند از این طرح در آینده استفاده کنند.

جانشین مدیر کل بنیاد مسکن فارس در حوزه شهرسازی زیر بنای مفید این واحدها را ٧٥ تا ١٠٠ متر مربع عنوان کرد و ادامه داد: این واحدهای مسکونی در قالب مجتمع‌های آپارتمانی شکیل و با رعایت همه استانداردهای معماری و شهر سازی احداث می‌شوند.

پروری همچنین از تلاش شبانه روزی مجموعه بنیاد مسکن برای احداث این واحدها نیز سخن به میان آورد و اظهار کرد: به محض هموار شدن زیر ساخت‌های لازم پروژه‌های مسکن سازی بنیاد مسکن بدون هیچ‌گونه وقفه‌ای اقدام به ساخت و ساز می‌کند چون معتقدیم نباید به سرنوشت مسکن مهر دچار شویم به همین دلیل اولویت اول با متقاضیانی است که بنیه مالی قوی داشته باشند تا با پرداخت به موقع آورده خود بنیاد مسکن را یاری کند که اگر غیر از این باشد متقاضیان جدید جایگزین افراد دیگر خواهند شد.

طرح اقدام ملی لارستان نماد عینی حرکت جهادی و انقلابی است

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن فارس لازمه داشتن شهری پویا و توسعه یافته را داشتن شهروندانی همدل و هم صدا دانست و بیان کرد: بخاطر همدلی مردمان جنوب فارس لارستان در حوزه توسعه شهری با ساخت شهرک‌های مسکونی در قالب طرح اقدام ملی سر آمد فارس شده است.

او در پایان متذکر شد: طرح اقدام ملی لارستان نماد واقعی حرکت جهادی و یک انقلاب در حوزه مسکن سازی در جنوب استان فارس به شمار می‌رود که ارمغان همدلی مردمان خونگرم این خطه از کشور است.

ثبت نام دو هزار و ۵۶۹ نفر در طرح اقدام ملی مسکن در لارستان

در ادامه مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان نیز در سخنان خود از ثبت نام دو هزار و ۵۶۹ نفر در طرح اقدام ملی مسکن در شهر لار خبر داد و گفت: از این تعداد هزار و ۴۲۷ نفر تعداد تأیید شده نهایی هستند.

امیر برومند اظهار کرد: از بین تأیید شدگان نهایی طرح اقدام ملی مسکن لار هزار و ۱۷۸ نفر واریز وجه داشته‌اند که از این تعداد ۱۶۹ نفر در فاز اول قرعه کشی شده‌اند.

وی با تاکید بر آمار بازماندگان از قرعه کشی این واحدها ابراز کرد: بقیه متقاضیان که بالای ۴۰ میلیون تومان هزینه واریز کرده‌اند، ولی هنوز قرعه کشی نشده‌اند، ۱۰۰۹ نفر هستند.

برومند همچنین به موقعیت مکانی این طرح در فاز دوم اشاره کرد و گفت: فاز دوم این طرح با ۲۰۸ واحد روبروی فاز اول این طرح احداث و مابقی متقاضیان نیز در زمین مشهور به هفت هکتاری در فازهای بعدی قرار خواهند گرفت.

برومند ضمن تقدیر از تعامل خوب اداره کل راه و شهرسازی لارستان در اجرای پروژه طرح اقدام ملی مسکن و همواره کردن دست اندازهای اداری در اجرای این پروژه عظیم خاطرنشان ساخت: با همکاری خوب اداره کل راه و شهرسازی انتقال اسناد در حال انجام و طراحی فازهای بعدی نیز از هفته آینده شروع می‌شود.

مدیر بنیاد مسکن لارستان با اشاره به جانمایی زمین برای سایر متقاضیان این طرح در زمین هفت هکتاری پردیس بیان کرد: اگر در طراحی زمین هفت هکتاری نیز با کمبود زمین روبرو شدیم ناچاریم مجدد قرعه‌کشی انجام دهیم.

او ابراز امیدواری کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های اولیه، امید است که تعداد تمام واحدها را پوشش بدهیم تا نیاز به قرعه‌کشی نباشد.

او بیشترین سهمیه استان فارس و سنگین‌ترین حجم کار در طرح اقدام ملی مسکن در فارس را در حوزه بنیاد مسکن لارستان و در شهر لار دانست و تصریح کرد: با نتایج نهایی ثبت نام‌ها، لارستان بیش از ۵۰ درصد سهمیه‌های استان را به خود اختصاص داده است.

برومند تفاوت شهر لار با بقیه شهرستان‌های فارس را انجام تمامی امورات شهرداری شامل پروانه ساخت و همچنین اخذ انشعابات و مراحل ساخت و ساز توسط بنیاد مسکن این شهرستان دانست و ادامه داد: در شهر لار تاکنون تمام این مراحل اخذ پروانه و انشعابات و ساخت وساز توسط بنیاد مسکن انجام شده است.

مدیر بنیاد مسکن لارستان همچنین به اقدامات این نهاد انقلابی در حوزه طرح اقدام ملی در شهرهای جویم، بی رم و عماد شهر گریزی زد و گفت: در شهر جویم هزار و ۲۶۰ نفر ثبت‌نام و پالایش و تکمیل پرونده آنان درحال انجام است.

برومند ادامه داد: در شهر بی رم نیز ۱۳۴ نفر و در عمادشهر نیز ۱۸۳ نفر پرونده آنان تشکیل و پروسه ثبت نام آنان در دست اقدام می‌باشد.

او متذکر شد: در سه شهر بی رم، جویم و عماد شهر نزدیک به ۱۵۰۰ نفر در این سه شهر اقدام به ثبت قرار داد با این بنیاد برای طرح مسکن ملی نموده‌اند.

برومند در خاتمه افزود: آمار تأیید نهایی متقاضیان در لار ۱۴۲۷ نفر می‌باشد که این خود نشان می‌دهد این مجموعه انقلابی با جمعیتی افزون بر سه هزار متقاضی بصورت مستقیم سر و کار دارد.

مهر

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman