رئیس سازمان صمت گیلان تاکید کرد:

تولید سیمان مرغوب باید در اولویت باشد

تولید سیمان مرغوب باید در اولویت باشد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۵۵ | ۱۴۰۰/۰۳/۱۸

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به ازدیاد ساخت‌وساز و تعدد پروژه‌های عمرانی گفت: تولید سیمان مرغوب و افزایش ظرفیت در اولویت کارخانجات سیمان مستقر در استان باشد.
به گزارش اخبار ساختمان، فرهاد دلق‌پوش در نشست بررسی چالش‌ها و مشکلات تولید و عرضه سیمان در استان اظهار کرد: با توجه به ازدیاد ساخت‌وساز و تعدد پروژه‌های عمرانی، تولید سیمان مرغوب و افزایش ظرفیت در اولویت کارخانجات سیمان مستقر در استان باشد.

وی با بیان اینکه حمل‌ونقل و بالا بودن قیمت تمام‌شده محصول از چالش‌های جدی این صنعت در استان است، گفت: نیازمند بررسی کارشناسانه و اتخاذ تدابیر و راهکارهای مناسب برای حل مشکلات سیمان برای ایجاد اشتغال بیشتر و تأمین مطلوب نیازمندی‌های عمرانی هستیم.

رئیس سازمان صمت گیلان طرح توسعه در دست احداث شرکت سیمان سبز را حائز اهمیت دانست و افزود: با عنایت به دانش‌بنیان و صادرات محور بودن طرح جدید و محصول آن، اجرای آن می‌تواند در صنعت سیمان تحول‌آفرین باشد.

مدیرعامل شرکت سیمان سبز گیلان نیز در این نشست با اشاره به برخی از مشکلات پرداخت اظهار کرد: مشکلات عمده شرکت شامل بالا بودن قیمت مواد اولیه در مقایسه با شرکت‌های مشابه، عدم دارا بودن ناوگان حمل‌ونقل برای حمل مواد اولیه و نیز بخشودگی جرائم دیرکرد حقوق دولتی است که البته این مسئله با مساعدت سازمان صمت در حال پیگیری است.

به گفته مهرداد احمدی، ایمن‌سازی و بسترسازی تکمیلی برای کارخانه جهت افزایش استحکام و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی در آینده در دست اقدام است.

در گیلان دو کارخانه سیمان با تولید سالیانه بیش از دو میلیون و 250 هزار تن فعالیت دارد که زمینه اشتغال بیش از دو هزار نفر را به‌صورت مستقیم فراهم کرده است.

فارس

برچسب ها:

تولید سیمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman