مدیرکل بنیاد مسکن اصفهان خبر داد:

برنامه‌ریزی برای صدور 8300 سند در اصفهان

برنامه‌ریزی برای صدور 8300 سند در اصفهان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۵۵ | ۱۴۰۰/۰۳/۱۱

مدیرکل بنیاد مسکن اصفهان گفت: صدور سند مالکیت برای هشت هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی در برنامه امسال این نهاد قرار گرفته است.
به گزارش اخبار ساختمان، غلامحسین خانی افزود: صدور سند مسکن شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و روستاها بر عهده بنیاد مسکن و سازمان ثبت اسناد و املاک است که تاکنون بیش از ۲۴۰ هزار فقره سند دراستان اصفهان صادر شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک اصفهان و همکاری مالکان بیش از هفت هزار و ۵۸۰ فقره سند صادر و به صاحبان آن‌ها تحویل شد.

مدیرکل بنیاد مسکن اصفهان همچنین به آسفالت معابر روستایی اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۸۰ میلیارد ریال برای آسفالت معابر روستاها به استان اختصاص یافت و بین روستاها توزیع شد.

وی با اشاره به ظرفیت اقتصادی و اشتغال‌زایی روستاهای اصفهان گفت: در سال‌های اخیر طرح اقتصادی برای ۱۲۱ روستای استان به تصویب رسید و بر این اساس برنامه‌های راهبردی با در نظر گرفتن توان و قابلیت‌های هر روستا پیش بینی و با مشارکت اهالی و سرمایه‌گذاران اجرایی می‌شود.

خانی تصریح ‌کرد: با تصویب طرح بهسازی بافت فرسوده برای ۱۲ روستای استان اصفهان و نیز مطالعه طرح هدف گردشگری برای هشت روستا فرصت‌های خوبی برای درآمد اقتصادی در صنعت گردشگری فراهم شد و در این زمینه روستای مورچه خورت و طرح بافت با ارزش برای روستای علی آباد کویرات تهیه شد.

وی با بیان اینکه طرح هادی برای ۹۱۹ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت استان تهیه برای ۵۲۰ روستا بازنگری و برای ۸۱ روستا بازنگری مجدد شده است، خاطرنشان‌ کرد: ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال امسال برای بازنگری ۱۴۶ روستا و ۷۲۵ میلیارد ریال برای اجرای این طرح در ۲۰۶ روستا پیش بینی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن اصفهان با اشاره به اجرای محرومیت‌زدایی در حوزه مسکن خاطرنشان‌ کرد: در پنج سال گذشته افزون بر ۵۱ هزار مسکن شهری و بیش از ۷۲ هزار مسکن روستایی برای اقشار آسیب پذیر با همکاری خیران و مسوولان محلی احداث و ۷۳ واحد مسکن بازسازی شد که بخشی از آن‌ها در مناطق خاص کشور بوده است.

اصفهان دارای سه هزار و ۴۹۷ روستاست که ۹۳۵ باب آن دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار در ۲۴ شهرستان، ۵۰ بخش و ۱۲۵ دهستان مستقر هستند.

ایرنا

برچسب ها:

اصفهان ،صدور سند 
نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman