اعتراض در پاریس برای کاهش اجاره‌بها

اعتراض در پاریس برای کاهش اجاره‌بها
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۳۶ | ۱۴۰۰/۰۳/۱۰

به دنبال پیامدهای اقتصادی بحران شیوع کرونا، حدود هزار نفر از فعالان، مهاجران و افراد بی خانمان برای داشتن حق مسکن مناسب و دائمی و جلوگیری از تخلیه اجباری مستاجران در پاریس تظاهرات کردند.
به گزارش اخبار ساختمان، حدود هزار نفر از فعالان، مهاجران و افراد بی خانمان در پاریس تظاهرات کرده و خواستار توقف تخلیه اجباری مستاجران، کاهش اجاره بها، افزایش کمک هزینه مسکن و همچنین برخورداری هر فرد از مسکن مناسب و دائمی شدند.

لوفیگارو افزود: درحالی که دولت فرانسه ۲۱ مه/۳۱ اردیبهشت از عدم تعطیلی ۴۳ هزار اسکان اضطراری ایجاد شده از نخستین قرنطینه در مارس ۲۰۲۰ تا پایان مارس ۲۰۲۲ خبر داده؛ اما تظاهرکنندگان اعلام کردند که پنجاه درصد افراد بی خانمان در کشوری ثروتمند در خیابان ها می خوابند.

پیشتر در نوامبر ۲۰۲۰، شماری از پناهجویان پس از تخلیه اردوگاه «سنت دنیس» در شمال پاریس آواره شده و در میدان جمهوری واقع در مرکز پاریس چادرهایی برای سرپناه خود برپا کردند، اما نیروهای پلیس فرانسه با اعمال زور و استفاده از گاز اشک آور این چادرها رو برچیدند.

یورش پلیس فرانسه به این اردوگاه مهاجران و اجبار به تخلیه آن، حدود یک ساعت پس از آن آغاز شد که مهاجران توانستند کار نصب چادرها را به پایان برسانند. پلیس در حالی چادرها را از زمین برچید که هنوز مهاجران درون آنها نشسته بودند و برخی با گریه درخواست کمک می‌کردند.

اگرچه بحران شیوع کرونا بر شرایط اقتصادی تمام کشورها اثرات منفی برجای گذارده است، اما فرانسه به عنوان یکی از کشورهای توسعه یافته و مدعی به دلیل سوء مدیریت در مقابله با این بحران با کسری بودجه ۲۲۰ میلیارد یورویی روبروست. فرانسه با بیش از پنج میلیون و ۶۶۶ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ و بیش از ۱۰۹ هزار نفر جانباخته ناشی از آن در جایگاه چهارم جهان و رتبه نخست اروپا قرار دارد.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman