از سوی تولیدکنندگان سیمان اصفهان مطرح شده است؛

باید در قیمت‌گذاری سیمان تجدیدنظر شود

باید در قیمت‌گذاری سیمان تجدیدنظر شود
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۲۳ | ۱۴۰۰/۰۳/۱۰

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: واحدهای تولید سیمان در این استان در پی افزایش هزینه‌های تولید خواهان تجدید نظر در قیمت گذاری دستوری برای محصول خود هستند.
به گزارش اخبار ساختمان، سید حسن قاضی‌عسگر در جلسه کارگروه ویژه صنایع استان اصفهان با اشاره به اینکه گروه کاری ویژه صنعتی هر ماه برای بررسی مشکلات بخش صنعت برگزار می شود، اظهارداشت: تولید کنندگان سیمان از یک طرف با افزایش هزینه‌های ۶۴ درصدی تولید سیمان و ازسوی دیگر با افزایش ۳۰ درصدی قیمت سیمان مواجه هستند که هزینه‌های تولید بیش از قیمت سیمان شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: امروز تولیدکنندگان سیمان درخواست داشتند، نسبت به نحوه قیمت گذاری دستوری، تجدید نظری صورت گیرد.

وی با تاکید به اینکه نرخ سیمان بسته به عرضه و تقاضاست،گفت: کارخانه‌های تولید سیمان در اصفهان، قیمت فله‌ای سیمان را ۲۱۰ هزار تومان برای هر تن و کیسه را ۳۱۰ هزار تومان در هر تن می‌فروشند و این در حالی است که در استان‌های هم جوار رقم فروش تا ۸۰۰ هزارتومان در هر تن هم به‌فروش می‌رسد.

قاضی‌عسگر اضافه کرد: مشکل تولیدکنندگان سیمان در اصفهان افزایش هزینه‌های حمل و نقل است که باعث فساد و دلال بازی می‌شود و در نهایت به افزایش قیمت تمام شده سیمان منجر می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان بیان داشت: مشکل دیگر کارخانه‌های تولیدی سیمان در اصفهان ترخیص نشدن ۲۵ هزار دستگاه کامیون وارداتی برای تسهیل در حمل و نقل و تولید سیمان و کاهش هزینه‌هاست.

وی افزود: مشکل افزایش بی رویه هزینه حمل و نقل کنترل نمی‌شود و همین مساله موجب افزایش قیمت و فشار به صنایع می شود.

قاضی‌عسگر همچنین اضافه کرد: هفت کارخانه تولید سیمان در استان اصفهان با تمام ظرفیت صد درصدی خود مشغول تولید سیمان هستند اما به‌تازگی با مشکل برق و نیز گاز مواجه شده اند که امید می رود مشکل قطع برق این صنایع برطرف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در پایان از طرح جدید استانداری با عنوان« سی . اس . آر» واحدهای تولید سیمان خبرداد و گفت:در این طرح، توسعه اجتماعی صنایع و مسوولیت مسائل و مشکلات یک منطقه محروم روستایی توسط یک کارخانه مورد حمایت قرار می گیرد که اولویت آن اشتغال و توسعه و آبادی مناطق محروم روستایی است.

جلسه کارگروه ویژه صنایع استان اصفهان امروز به مسائل کارخانه‌های سیمان اختصاص یافت و مسائل آنان مورد بررسی قرار گرفت.

فارس

برچسب ها:

قیمت سیمان ،اصفهان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman