استاندار هرمزگان خبر داد:

ساخت 20 هزار مسکن جدید در هرمزگان

ساخت 20 هزار مسکن جدید در هرمزگان
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۴ | ۱۴۰۰/۰۳/۰۹

استاندار هرمزگان گفت: ۲۰ هزار واحد مسکونی جدید در هرمزگان ساخته می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، فریدون همتی در ستاد بازآفرینی شهری و شورای مسکن هرمزگان افزود: از ۲۹ هزار و ۷۷۶ نفر که در مرحله فراخوان طرح اقدام ملی ساخت مسکن نام نویسی کردند پس از پایش، پنج هزار و ۵۵۴ نفر تایید نهایی شدند.

وی گفت: تاکنون چهار هزار و ۲۱۱ نفر سهم آورده ۴۰ میلیون تومانی را واریز کرده اند و به عنوان متقاضی اصلی و واجد شرایط شناخته شدند.

استاندار هرمزگان افزود: از این شمار سه هزار و ۷۰۰ واحد در شهر بندرعباس ساخته می‌شود و عملیات اجرایی دو هزار و ۴۹۶ واحد نیز در این شهر آغاز شده است.

همتی به سهم شش هزار واحدی هرمزگان در طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و گفت: ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در منطقه ۳۵۰ هکتاری بندرعباس در حال اجراست.

وی افزود: چهار هزار واحد مسکونی هم در مجموعه شهید چمران برای ارتش ساخته می‌شود که مشکلات اسناد آن برطرف، و تامین آب، برق و زیرساخت‌ها انجام شده است.

استاندار هرمزگان گفت: برای هر واحد در مجموعه شهید چمران ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و شهرداری موظف به صدور پروانه ساختمانی اعضاء با معرفی تعاونی است.

همتی افزود: از حدود ۳۸ هزار واحد مسکن مهر که ساخت آن در هرمزگان آغاز شده بود، ۲۸ هزار واحد با تمام زیرساخت‌های لازم تکمیل و بهره‌برداری شده است.

وی گفت: ساخت سه هزار و ۳۰۰ واحد مسکن مهر در استان باقی مانده است که هزار و ۴۰۰ واحد در چند تعاونی مشکل حقوقی دارند و پرونده آن‌ها در دستگاه قضایی درحال بررسی است.

استاندار هرمزگان گفت: هزار و ۱۰۵ واحد نیز در قالب تعاونی‌ها و خود مالکی، تا هفته دولت و پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

صدا و سیما

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman