بررسی روند بازسازی ها در خراسان رضوی

بازسازی سه هزار واحد آسیب دیده از سیل

بازسازی سه هزار واحد آسیب دیده از سیل
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۱۱ | ۱۴۰۰/۰۳/۰۸

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تکمیل سه هزار واحد مسکونی آسیب دیده از سیل سال ۹۸ در خراسان رضوی خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، ظهر دیروز با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی و شهرستانی، ٢٣۶ هزارمین جلد سند مسکن روستایی در سطح استان خراسان رضوی به‌صورت نمادین در روستای دیزاوند قوچان تحویل شد.

در این دو طرح هادی در روستاهای کتلر و دیزاوند و یک واحد مسکن به‌عنوان ٢٠ هزارمین طرح استان و ۶ هزارمین مسکن محرومین روستایی به بهره‌برداری رسید.

در حاشیه‌ی افتتاح ۶ هزارمین واحد مسکن محرومین استان در روستای کتلر شهرستان قوچان، علیرضا تابش رئیس‌ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور باحضور در این افتتاحیه، در جمع خبرنگاران عنوان کرد: بنیاد مسکن در استان خراسان رضوی هشت هزار واحد مسکونی محرومین را در حال ساخت دارد که تا کنون ۶ هزار واحد مسکونی محرومین را تکمیل و تحویل داده است.

وی در ادامه افزود: ۲ هزار واحد مسکن باقی مانده که از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار هستند ظرف چند ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

تابش همچنین اضافه کرد: سه هزار واحد مسکونی آسیب دیده از سیل سال ۹۸ که بازسازی آن به عهده‌ بنیاد مسکن گذاشته شده و تقریبا بازسازی آن به پایان رسیده است و درکنار بازسازی خانه های آسیب دیده از سیل محیط روستا نیز بازسازی خواهد شد.

وی در این باره ادامه داد: همچنین روستاهایی که تعداد خانه های آنها بیشتر آسیب دیده شده باشند درکنار بازسازی محیط روستا، طرح هادی نیز اجرا می شود.

رئیس‌ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به تامین مسکن خانواده های دو معلولی توسط بنیادمسکن، گفت: ساخت مسکن خانواده‌هایی که دارای دو معلول باشند با کمک سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انجام می‌شود امکانات ویژه ای در اختیار آنها قرار خواهیم داد که در سطح خراسان رضوی ۶۰۰ الی۷۰۰ خانواده دو معلولی وجود دارد که درحال ساخت این واحد های مسکونی در استان هستیم.

وی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای کوچک، بیان کرد: طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای کوچک زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و در برخی از مناطق نیز، زیر ۵۰ هزار نفر، به بنیاد مسکن سپرده شده است و حدود ۷۰ تا۸۰ هزار واحد مسکونی دیده شده است که زمین این واحد های مسکونی از وزارت راه و شهرسازی گرفته می‌شود و تاکنون ۵۰ هزارنفر را شناسایی کرده ایم که ودیعه خودرا دریافت کرده و کار ساخت واحد های مسکونی آنها در جریان است.

تابش تصریح کرد: با افزایش قیمت ساخت واحد های مسکونی در کشور، موضوع افرایش سقف وام ساخت واحد های مسکونی روستایی را در کمیسیون های مختلف دولت به ویژه کمیسیون اقتصادی مطرح کردیم که با افزایش وام مسکن روستایی از ۴۰ میلیون تومان به سقف ۱۰۰ میلیون تومان موافقت شد و امیدواریم تا پایان عمر این دولت موضوع افرایش وام ساخت مسکن روستایی در هیات دولت طرح وبه تصویب برسد که عملا با این موافقت سقف وام مسکن روستایی به بیش از دوبرابر افزایش خواهد یافت.

ایلنا

برچسب ها:

بازسازی ،خراسان رضوی 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman