سرنوشت تهیه شناسنامه باغات چه شد؟

سرنوشت تهیه شناسنامه باغات چه شد؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۳۷ | ۱۴۰۰/۰۳/۰۳

نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای طی تذکری به شهردار تهران این پرسش را مطرح کرد که سرنوشت تهیه شناسنامه باغات و اراضی مشجر چه شد؟
به گزارش اخبار ساختمان، زهرا نژادبهرام در تذکری به شهردار تهران جویای سرنوشت شناسنامه باغات و اراضی مشجر شد و افزود و گفت: برابر مصوبات بالادستی، شهرداری تهران موظف شده از طریق کمیسیون ماده (۷) آیین‌نامه اجرایی ماده یکم قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها، مصوب شورای عالی استان‌ها و اصلاحات بعدی آن، نسبت به اظهار نظر کارشناسی درخصوص نوعیت اراضی مشجر برداشت شده اقدام کرده و گزارش نتایج حاصله را ظرف مدت ۶ ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این مصوبه، برای بررسی فرآیند کارشناسی تشخیص باغات و تصویب در صحن شورا، به شورای شهر تهران ارائه کند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران تاکید کرد: همچنین با توجه به اهمیت فوق‌العاده موضوع و گام مهمی که درخصوص تعیین نوعیت اراضی مشجر (شناسایی ۶۱۸۳ پلاک مشجر و تهیه شناسنامه برای ۳۴۲۸ قطعه آن تا زمان مصوبه مذکور) برداشته شد، انتظار می‌رفت که طی این مدت گزارش مدون و جامعی به شورای شهر ارائه شود.

نژادبهرام گفت: با گذشت حدود ۲۰ ماه از پایان زمان تعیین شده برای انجام تکلیف شهرداری تهران طبق مصوبه مذکور و به‌رغم پیگیری‌های مکرر، هنوز هم اقدام مشخصی در این خصوص صورت نگرفته است.

نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر با اشاره به نقش کلیدی تهیه شناسنامه باغات و اراضی مشجر در حفاظت و صیانت حداکثری از ریه‌های تنفسی پایتخت از شهردار تهران درخواست کرد هرچه زودتر گزارش مربوط به این طرح را به شورا ارائه کند.

ایسنا

برچسب ها:

شناسنامه باغات ،تهران 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman