اطلاعیه وزارت راه درباره سامانه ملی املاک

اطلاعیه وزارت راه درباره سامانه ملی املاک
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۶ | ۱۴۰۰/۰۲/۳۰

وزارت راه و شهرسازی ضمن هشدار در خصوص تبلیغات برخی سایت‌ها در فضای مجازی در خصوص پاسخگویی به شهروندان برای درج اطلاعات در سامانه املاک و اسکان، اعلام کرد: هیچ مرجعی در خصوص پاسخگویی مورد تایید این وزارتخانه نیست و تمام عواقب متوجه تماس گیرنده خواهد بود.
به گزارش اخبار ساختمان، این وزارت‌خانه درباره تبلیغات برخی سایت ها در فضای مجازی در خصوص ارائه مشاوره در خصوص ثبت نام در سامانه اسکان و املاک کشور، اعلام کرد: تماس با پیش شماره های ۹۰۹ مستلزم پرداخت هزینه های قابل توجه از طریق قبض تلفن خواهد بود و محتوای ارائه شده توسط پاسخگویان در این سامانه ها مورد تأیید این وزارتخانه نیست.

این اطلاعیه می افزاید: وزارت راه و شهرسازی به منظور سهولت در ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان، ۲۴ ساعته به سوالات شهروندان پاسخ می‌دهد.

بر همین اساس، مرکز ارتباط مردمی سامانه ملی املاک و اسکان کشور با شماره ۵۹۱۹۸-۰۲۱ و شماره پیامکی ۰۲۱۱۹۳ برای پاسخگویی به صورت ۲۴ ساعته آمادگی دارد.

شهروندان تهرانی با گرفتن شماره ۵۹۱۹۸ و شهروندان دیگر استان‌های کشور با شماره‌گیری ۰۲۱۵۹۱۹۸ می‌توانند در گفت‌وگو با کارشناسان مرکز ارتباط مردمی سامانه ملی املاک و اسکان کشور موضوع‌ها و سوالات خود را مطرح کنند.

بر اساس الزام قانونی (اصلاحیه ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب دی ۱۳۹۹)، تمامی سرپرستان خانوار اعم از شهری و روستایی، مالک و مستاجر مکلف هستند اطلاعات محل سکونت و املاک تحت مالکیت خود را با مالکیت‌های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی https://amlak.mrud.ir ثبت کنند. مدت خوداظهاری و درج اطلاعات سکونتی و ملکی تا ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ادامه دارد.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman