سی‌سخت تا فصل سرما بازسازی می‌شود؟

سی‌سخت تا فصل سرما بازسازی می‌شود؟
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۱۳ | ۱۴۰۰/۰۲/۳۰

در زلزله ۲۹ بهمن ماه سال گذشته در شهرستان دنا ۱۲۰۰ واحد مسکونی ۱۰۰ درصد خسارت دیدند که صاحبان آنها بازسازی تا قبل از فصل سرما را دغدغه دارند.
به گزارش اخبار ساختمان، زلزله پنج و شش دهم ریشتری بهمن سال گذشته در شهرستان دنا باعث ورود خسارت به منازل مسکونی، زیرساخت‌های گردشگری، کشاورزی، دولتی و غیره شد و از ساعات اولیه وقوع زلزله دستگاه‌های اجرایی، سپاه پاسداران، ستاد اجرایی فرمان امام و دیگر نهادهای جهادی جهت کمک به مردم زلزله‌زده شهر سی‌سخت وارد عمل شدند.

حال با گذشت سه ماه از وقوع زلزله در شهرستان دنا و اسکان موقت خانواده‌های آسیب‌دیده و پایان کار آواربردار ارزیابی خسارت، تشکیل پرونده و ساخت منازل مسکونی آسیب دیده آغاز شده‌‌ است.

در این زلزله بیش از یک هزار و 200 منزل مسکونی در شهر سی‌سخت دچار خسارت 100 درصد شدند، دولت وعده داده‌ است تا قبل از شروع فصل سرما در شهر سی‌سخت، کار بازسازی منازل آسیب‌دیده به پایان برسد.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیگیری اعتبارات لازم برای کمک به مردم آسیب‌دیده ناشی از زلزله شهر سی‌سخت به مبلغ 300 میلیارد تومان گفت: بعد از تهیه و ارسال گزارش میزان خسارت از استان به سازمان برنامه و بودجه کشور این اعتبار به استان ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله اول مبلغ 431 میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات به زلزله سی سخت تخصیص یافت، افزود: از این مبلغ 141 میلیارد تومان اعتبار بلاعوض، 20 میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی سرمایه و مبلغ 270 میلیارد تومان تسهیلات بانکی بوده که در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفت.

کلانتری افزود: علاو بر مبلغ فوق 300 میلیارد اعتبار برای کمک به تاسیسات خسارات ناشی از زلزله همچون مدرسه سازی، تاسیسات زیربنایی و غیره به استان اختصاص می‌یابد.

شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا در دامنه‌های رشته کوه‌های دنا واقع شده که در فصل سرما دمای زیر صفر درجه را تجربه می‌کند و در برخی مواقع و در شب به زیر 10 درجه می‌رسد.

تسنیم

برچسب ها:

سی سخت ،بازسازی 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman