طرح مسکن محرومان همدان به کجا رسید؟

طرح مسکن محرومان همدان به کجا رسید؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۴۷ | ۱۴۰۰/۰۲/۲۶

طرح احداث واحدهای مسکونی محرومان که در قالب یک طرح ملی شهریورماه سال گذشته با سفر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری در همدان کلید خورد با ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.
به گزارش اخبار ساختمان، در قالب این طرح واحدهایی به خانوارهای کم درآمد، آسیب پذیر ساکن مناطق روستایی و شهرهای دارای ظرفیت استقرار دائم، خانوارهای دارای واحدهای مسکونی غیرمقاوم و در معرض خطر و خانواده‌های محروم و بدون مسکن ارائه می‌شود.

این طرح با استفاده از تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض دولت انجام شده و در این چارچوب به هر واحد مسکونی ۴۰ میلیون تومان کمک بانکی و ۳۵ میلیون تومان کمک دولت براساس تفاهمنامه ای که بین سازمان برنامه و بودجه، استانداری همدان و بنیاد مسکن امضا شد، اختصاص یافت.

اما به همت بنیاد مسکن همدان این طرح که قرار بود با ۲ هزار واحد اجرایی شود با تلاش مضاعف به سه هزار واحد افزایش یافت.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان در این باره روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سه هزار واحد مسکن محرومان در استان همدان درحال ساخت است که ردیف بودجه مسکن محرومان در سال ۱۴۰۰ به آن اختصاص یافته است.

حسن ظفری گفت: از مهرماه سال گذشته بیش از یک هزار و ۵۰۰ واحد به بهره برداری رسیده و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: این طرح ها با بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی با کارمزد پنج درصد و ۹۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) و دولت درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصدی پروژه مسکن محرومان، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۲۹۰ واحد مسکن محرومان در استان احداث شده است.

ظفری افزود: تاکنون براساس سهمیه منظور شده بیش از سه هزار و ۲۹۳ متقاضی شناسایی و ۲ هزار و ۹۰۶ متقاضی به بانک معرفی شده و ۲ هزار و ۶۹۹ متقاضی موفق به عقد قرارداد با بانک های عامل شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به اینکه تا پیش از این سالانه ۲۰۰ تا ۵۰۰ واحد مسکن محرومان در این استان ساخته می شد، ادامه داد: مسکن محرومان براساس تفاهم نامه مابین استانداری، بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه در حال حاضر در سطح روستاها پیش می رود اما می توان به تدریج به نقاط شهری هم گسترش داد و در این ارتباط منعی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ بیش از ۱۶۵ هزار واحد مسکن روستایی در سطح روستا وجود دارد که در این واحدها بیش از ۱۹۹ هزار خانوار زندگی می کنند.

به گفته وی، در طرح ویژه مسکن روستایی از سال ۸۴ مبنی بر بهسازی و نوسازی سالانه مسکن روستایی، بیش از ۱۴۸ هزار سهمیه به استان اختصاص یافت که بر اساس آن بالغ بر ۱۴۰ هزار متقاضی شناسایی و بیش از ۱۲۲ هزار واحد با رعایت مقررات ملی ساختمان احداث شد.

ایرنا

برچسب ها:

مسکن محرومان ،همدان 
نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman