مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تشریح کرد:

جزئیات طرح مسکن ملی در آذربایجان غربی

جزئیات طرح مسکن ملی در آذربایجان غربی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۵۳ | ۱۴۰۰/۰۲/۱۹

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ۶٠٠٠ متقاضی مسکن ملی در استان آورده اولیه را واریز کرده‌اند.
به گزارش اخبار ساختمان، محسن حمزه لو در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه سهم آذربایجان غربی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن نزدیک به ۲۱ هزار واحد تعیین شده که بعد از پالایش ۴۷ هزار و ۷۶۸ ثبت‌نام کننده، ۹۶۲۵ متقاضی تایید نهایی شده‌ است، گفت: تا به امروز از این تعداد ۶٠٠٠ متقاضی آورده اولیه را واریز کرده‌اند.

وی بیان کرد: کارگزاری اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بر عهده بنیاد مسکن و در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) واگذار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه در سال جهش تولید، عملیات اجرایی ۶۳۶۸ واحد طرح اقدام ملی مسکن آغاز شد که در حال حاضر، عملیات آماده‌سازی در سایت‌های ایثار، ابوالفتحی در ارومیه، مکریان و کارمندان در مهاباد اجرا می‌شود، اظهار کرد: برنامه ریزی شده قبل از خرداد ۱۴۰۰، عملیات سفت‌کاری در تعدادی از واحدهای سایت طرزیلو ارومیه به اتمام برسد.

وی بابیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن با اولویت بهینه سازی زیست، بهره گیری از فناوریهای نوین صنعت ساختمان و توسعه اصولی شهری اجرا می شود، تصریح کرد: عمده تفاوت طرح اقدام ملی مسکن با طرحهای تولید انبوه مسکن که در سالهای گذشته اجرا شده، شناسایی اراضی مناسب در داخل محدوده شهری و دارای خدمات زیربنایی است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی یادآور شد: براساس تفاهم نامه با سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداریها به منظور کاهش هزینه‌های تمام‌شده، خدمات مهندسی و شهری با ۵۰ درصد تخفیف ارائه می شود.

حمزه لو تصریح کرد: با توجه به تجربه اجرای مسکن مهر، اراضی برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در مناطقی که دسترسی به خدمات زیربنایی وجود دارد، واگذار می شود. بدون شک تکمیل این نهضت خانه‌سازی کمک شایانی به ثبات بازار مسکن می‌کند.

وی در خصوص آخرین وضعیت مساکن مهر استان نیز بیان اینکه از ابتدای شروع طرح مسکن مهر احداث ۵۲ هزار واحد مسکن مهر در آذربایجان غربی آغاز شد که در دولت تدبیر و امید ۴۱ هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده است، گفت: تلاش می‌شود با تکمیل این واحدها به زودی جشن اختتام مسکن مهر استان برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۲، مجموعه راه و شهرسازی با بسیج امکانات برای تحویل مساکن مهر باقیمانده از تمامی ظرفیتها بهره گرفت، خاطر نشان کرد: قرارداد مشارکت مدنی تسهیلات مسکن مهر در دولت یازدهم و دوازدهم افزون بر ۱۰ هزار و ۳۲۸ میلیارد ریال برآورد شده است. در حالی که قبل از دولت تدبیر و امید این رقم ۷٠۳۴ میلیارد ریال بود.

حمزه لو ادامه داد: احداث خدمات روبنایی در سایتهای مسکن مهر با هدف بهبود کیفیت زندگی ساکنان برای اولین بار در دولت تدبیر و امید اجرایی شد که در این مدت محوطه سازی و آسفالت معابر مسکن مهر با استفاده از ۵٠٠٠ تن قیر به شکل گسترده عملیاتی شد.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman