نحوه طراحی کابینت

نحوه طراحی کابینت
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۲ | ۱۴۰۰/۰۲/۱۶

همان طور که می دانید آشپزخانه یکی از اجزای بسیار مهم خانه به شمار می رود، بنابراین طراحی و اجرای یک دکوراسیون زیبا و جذاب برای آن از ضروریات می باشد. کابینت به طور کلی به قفسه هایی درب دار گفته می شود که می توانند از وسایل شما نگهداری نمایند.

به گزارش اخبار ساختمان، هنگامی که قرار است دکوراسیون آشپزخانه خود را تغییر دهید یا خانه را بازسازی نمایید مانند زمان ساخت یک خانه نو باید برای نحوه قرار گیری کابینت های آشپزخانه طراحی منحصر به فردی را انجام دهید. طراحی کابینت را می توانید به افرادی که در این کار مهارت دارند بسپارید.

 

اولین چیزی که بدو ورود به آشپزخانه می تواند توجه را به خود جلب نماید کابینت ها هستند، بنابراین برای اینکه از آشپزخانه جذاب و دلنشین برخوردار باشید باید برای دیزاین آن وقت بگذارید.

 

نکات مهم در طراحی کابینت ها

 

اولین کاری که باید درهنگام طراحی کابینت انجام گیرد تعیین سبکی است که طراحی را باید با توجه آن انجام داد. باید از مشتری بپرسید که قصد دارد چه سبکی را درون آشپزخانه خود اجرا نماید.

 

به عنوان مثال اگر دکوراسیون قسمت نشیمن و هال کلاسیک است بهتر است به مشتری خود پیشنهاد دهید که سبک کلاسیک را برای دکوراسیون آشپزخانه به کار ببرد یا بر عکس اگر از سبک های سنتی یا مدرن استفاده کرده برای اجرای کابینت ها هم باید به همان روش بپردازد.

 

طراحی کابینت ها با توجه به این کار می تواند زیبایی بیشتری را فضای خانه شما ببخشد. انتخاب سبک آشپزخانه کاملا سلیقه ای می باشد حتی می توان از دو سبک متفاوت مثلا مدرن و کلاسیک بهره برد، بنابراین به سبکی که قرار است اجرا نمایید نهایت دقت را داشته باشید.

 

نوع اجرای کابینت

 

آشپزخانه ها زمانی که با کابینت پوشش داده می شوند شکل خاصی را به خود خواهند گرفت، به این معنی که برای اجرای کابینت می توانید شکل های مختلفی را به کار ببرید و نمایی منحصر به فرد را برای محیط آشپزخانه ایجاد نمایید، در ادامه مطلب هر کدام از این شکل ها را برای شما شرح خواهیم داد.

 

طراحی آشپزخانه به شکل U

 

هنگام طراحی کابینت سامان چوب می توان از شکل U  استفاده کرد این شکل را می توان برای تمامی آشپزخانه ها با اندازه های مختلف اجرا کرد، اما لازم به ذکر است که بگوییم بیشتر برای آشپزخانه هایی که مربعی شکل هستند کارایی دارد. در آشپزخانه های یو شکل از سه طرف دیوار برای پوشش کابینت استفاده می شود، بنابراین فضای کمتری را در اختیار خواهد گرفت.

 

بسیاری از اوقات این گونه به نظر می رسد که هنگام طراحی کابینت مدرن به صورت U  شکل فضای بین کابینت ها بسیار کم تر است و کابینت ها را به صورت فشرده کنار هم قرار داده اند، برای اینکه بتوان از این کار جلوگیری کرد می توانید دیواری را بدون کابینت مورد استفاده قرار دهید و از آن برای میز صبحانه استفاده نمایید.

 

طراحی آشپزخانه به شکل L

 

آشپزخانه هایی هستند که دارای فضای بزرگتری هستند و می توان در آن برای چند نفر میز غذا خوری را تهیه کرد، بنابراین به جای اینکه میز را بر روی دیوار نصب کرد آن را در فضای خود آشپزخانه قرار می دهند که باعث می شود تمامی افراد خانواده به توانند از آن استفاده نمایند.

 

با بهره بردن از طراحی کابینت آشپزخانه به صورت ال شکل گوشه های دیوار خالی باقی خواهد ماند و می تواند کابینت ها را به هر نحوی که امکان پذیر باشد جای داد.  کابینت های کنجی، زیبایی منحصر به فردی را برای آشپزخانه مهیا می کنند.

 

طراحی آشپزخانه به صورت اُپن

 

بسیاری از آشپزخانه ها را می توان به صورت اپن ساخت به این صورت که می توان به تمامی قسمت های آشپزخانه دسترسی داشت و اتاق هال و نشیمن را به آشپزخانه متصل خواهد کرد، یعنی می توان از فضای نشیمن درون آشپزخانه ها مشاهده کرد.

 

برای پیاده سازی این روش می توانید سه طرف دیوار را با کابینت پوشش دهی و یک قسمت را به وسیله یک میز صبحانه خوری یا نیم دیواری که با کابینت پوشش داده شده است تکمیل نمایید. هنگام اجرای آشپزخانه به صورت اپن باید قادر باشید ویژگی مثلث کار آشپزخانه را به خوبی رعایت نمایید.

 

طراحی کابینت لوکس

 

طراحی آشپزخانه به صورت موازی یا خطی

 

طرحی دیگر از نحوه قرار گیری کابینت ها وجود دارد که به آن موازی گفته می شود. در این طرح  کابینت ها را به شکل دو خط موازی رو به روی هم قرار می دهند. در این طراحی می توان سینک، گاز و  یخچال را رو به روی هم قرار داد. این نوع از کابینت ها را بیشتر برای آشپزخانه هایی به کار می برند که از فضای بسیار کمی برخوردار هستند.

 

طراحی آشپزخانه به صورت جزیره

 

بسیاری از آپارتمان ها و منازل دارای متراژها بسیار بزرگی هستند و فضای آشپزخانه خود را خیلی بزرگتر از حد معمولی خواهند ساخت. در این صورت دست طراح برای طراحی کابینت سه بعدی باز تر می باشد و می تواند هر طرح زیبایی را در این آشپزخانه به کار ببرد.

 

جزیره به میزی گفته می شود که معمولا وسط آشپزخانه قرار می گیرد و دور تا دور آن را می توان از کابینت پر کرد یا اینکه وسیله هایی چون لباس شویی، گاز و سینک ظرف شویی را برای آن نصب کرد جزیره را می توان به صورت ثبات یا متحرک ایجاد کرد.

 

جزیره هایی که به شکل ثابت اجرا می شوند برای نگهداری از وسایل برقی بسیار مناسب هستند. لازم به ذکر است که بگوییم جزیره به دلیل اینکه کاربرد متفاوتی دارد از کابینت های دیگر جدا خواهد بود، همچنین مانع رفت و آمد دیگران به آشپزخانه نخواهد شد.

 

طراح می تواند تمام هنر خود را به نمایش بگذارد و با اجرای سبکی متفاوت و منحصر به فرد کار بی نظیری را ارائه دهد.

 

در ادامه این مقاله مروری داریم بر روی نکات مهم در زمینه آموزش ساخت کمد دیواری. امروزه این مبحث آموزشی بسیار در بین جوانان جویای کار رواج پیدا کرده است. در بخش های بعدی، بیشتر با موارد مختلف ساخت کمد دیواری آشنا می شوید.

 

همه چیز در مورد ساخت کمد دیواری

 

امروزه به هر اتاقی که وارد می شویم می توانیم کمد دیواری متفاوتی را مشاهده نماییم. در سال های اخیر تنوع زیادی به کمد های دیواری بخشیده شده و آن ها را در مدل های متنوعی طراحی خواهند کرد.  قبل از اجرا و نصب باید طرحی را آماده کنید و در اختیار مشتری قرار دهید.

 

تفاوت زیادی بین کمد دیواری هایی که برای اتاق ها ساخته می شود وجود ندارد، تنها نحوه باز و بسته کردن و جنس آن ها با هم متفاوت می باشد.  با وجود کمد دیواری ها می توانید از بهم ریختگی اتاق خود جلوگیری نمایید و زیبایی منحصر به فردی را به اتاق خود ببخشید.

 

برای اینکه بتوانید یک کمد دیواری بی نظیر را بسازید باید با انواع کمد و ویژگی های آن ها آشنایی داشته باشید. ما در این مطلب از آموزش ساخت کمد دیواری سامان چوب قصد داریم که شما را با انواع کمد ها و جنس آن ها آشنا نماییم.

 

آموزش ساخت کمد دیواری

 

انواع کمد دیواری

 

از لحاظ جنس، ویژگی ، نوع طراحی، درب و ... به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. 

 

سبک انتخابی را باید با توجه به سلیقه مشتری به انجام رساند. با توجه به متراژی که اتاق دارد می توانید یک سبک مناسب را از کمد دیواری اجرا نمایید.

 

سلیقه افراد با هم تفاوت های زیادی دارد، عده ای قصد دارند در انتخاب کمد دیواری از سبک های کلاسیک و مدرن استفاده نمایند و عده ای دیگر به سبک های سنتی و قدیمی علاقه دارند، از این رو شما باید طرح انتخابی را بتوانید به درستی اجرا نمایید.

 

هنگام ساخت، باید ایمنی کمد را هم مد نظر داشته باشید. طبق آموزش ساخت کمد دیواری ریلی زمانی که شما قصد دارید هر نوعی از کمد دیواری را اجرا نمایید در مرحله اول باید ایمنی آن را تضمین نمایید و این ایمنی شامل دو مورد می شود.

 

 یکی از این موارد ایمنی جانی می باشد، یعنی به نحوی کمد دیواری را باید وصل نمایید که برای افرادی که قرار است درون اتاق قرار گیرند، خطرات جانی به همراه نداشته باشد. ایمنی کمد دیواری را از لحاظی دیگر هم می توان مد نظر قرار داد و برای این منظور شما باید هنگام ساخت کشوها قفل های مناسبی را برای آن ها تهیه نمایید که بتوان از وسایل گران بها درون کمد دیواری نگهداری کرد.

 

جنس کمد دیواری

 

 جنس موادی که قرار است شما از آن برای بدنه کمد دیواری استفاده کنید با هم تفاوت دارد. به عنوان مثال می توان از جنس های گلاس، ام دی اف، لترون و ترکیب از لترون و ام دی اف استفاده کرد. ام دی اف ها را با استفاده از خرده چوب هایی که در طبیعت به جای مانده است درست می شود، بنابراین از هزینه بسیار پایین تری نسبت به های گلاس برخوردار است. های گلاس را با مغز ام دی اف و یک روکش براق پلاستر می سازند. از ویژگی های کمد دیواری های های گلاس می توان شفاف بودن، براق بودن و مقاومت آن ها در برابر نم زدگی را نام برد.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman