رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قشم خبر داد:

مقاوم‌سازی 3800 مسکن روستایی در قشم

مقاوم‌سازی 3800 مسکن روستایی در قشم
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۱ | ۱۴۰۰/۰۲/۱۵

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قشم گفت: سه هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی این شهرستان پس از زلزله سال گذشته مقاوم سازی شدند و همین تعداد واحد روستایی نیز نیاز به مقاوم سازی دارند.
به گزارش اخبار ساختمان، ترکی افزود: تعداد تسهیلات برای مقاوم‌سازی واحدهای روستایی در قشم شناور است و محدودیتی وجود ندارد.

وی ادامه داد: سالانه باید ۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور مقاوم‌سازی شود که در قشم پیشرفت خوبی را شاهد هستیم و برای مقاوم‌سازی همه واحدها مشارکت بیشتر مردم لازم است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان قشم گفت: دهیاری و شوراهای روستاها نسبت به تشویق روستاییان برای پیوستن به این طرح اقدام کنند تا در صورت وقوع حوادث از خسارات و تلفات جلوگیری شود.

وی افزود: یک نهاد به نام نظام فنی روستایی با حضور جوانان تحصیل کرده از مناطق مختلف در روستاها شکل گرفته است و با نظارت بر ساخت و سازها به مردم در رعایت شرایط ساخت اصولی مسکن کمک می‌کند.

ترکی ایجاد دفتر طراحی روستایی و تهیه نقشه مسکونی با ضوابط و شرایط روستاها را نیز از سایر اقدامات بنیاد مسکن در طرح مقاوم سازی مسکن روستایی برشمرد.

بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، تعداد ۱۵ هزار و ۴۳۴ واحد مسکونی روستایی در شهرستان قشم وجود دارد.

۴۷۰۰ تسهیلات مسکن مهر در قشم پرداخت شد


رییس بنیاد مسکن قشم گفت: تاکنون چهار هزار و ۷۰۰ فقره تسهیلات مسکن مهر در قشم پرداخت شده است که از این تعداد، ۲ هزار و ۵۹۲ فقره به تعاونی‌های ۹۹ ساله مسکن پرداخت شده است و مابقی واحدهای شخصی ساز بوده‌اند.

وی افزود: از تعداد واحدهای مسکن مهر تعاونی‌ساز هم‌اکنون ۲۰۰ واحد باقی مانده است که تا پایان خرداد به متقاضیان تحویل می‌شود.

ترکی ادامه داد: ۱۴۰ فقره از تسهیلات مسکن مهر نیز به دلایل مختلف تاکنون پرداخت نشده است که با تکمیل مدارک لازم، این تعداد نیز پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن، تصریح کرد: این طرح جایگزین مسکن مهر شده که تا کنون در قشم اجرا نشده است.

رییس بنیاد مسکن قشم اظهار کرد: ۷۴ واحد مسکونی شهری توسط بنیاد مسکن قشم در شهرک سیستان ساخته شده است و هم اکنون ۲ مجتمع با ۳۰ واحد در حال ساخت است.

وی افزود: یک مجتمع ۱۵ واحدی با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و مجتمع دوم نیز در مرحله اسکلت ساختمان است.

ترکی همچنین از صدور ۲۴ سند روستایی در سال ۹۹ خبرداد و تصریح کرد: یکهزار و ۵۰۰ استعلام واگذاری انشعاب برق نیز در سال گذشته توسط بنیاد مسکن با هدف منع فروش اراضی و باغات کشاورزی پاسخ داده شده است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman