معاون بازسازی بنیاد مسکن فارس مطرح کرد:

مقاوم‌سازی 240هزار مسکن روستایی فارس

مقاوم‌سازی 240هزار مسکن روستایی فارس
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۴ | ۱۴۰۰/۰۲/۱۳

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس گفت: بیش از ۶۴ درصد از واحدهای مسکونی در روستاهای این استان با بهره گیری از تسهیلات پرداختی این نهاد مقاوم سازی شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، فرج‌الله نصیری در بازدید از واحدهای مسکونی بازسازی و مقاوم سازی شده شهرستان فیروزآباد، افزود: شاخص مقاوم سازی روستایی در این استان فراتر از متوسط کشوری است ولی باید تلاش شود که باقی واحدهای مسکونی نیز با استقبال از تسهیلات اعطایی کار مقاوم سازی را جلو ببرند.

او اضافه کرد: از ابتدای اجرای طرح مقاوم سازی واحدهای مسکونی در استان تاکنون تعداد ۲۴۰ هزار و ۶۱۱ واحد مسکن روستایی معادل ۶۴ واحدها مقاوم سازی، نوسازی و بازسازی شده‌اند.

نصیری ادامه داد: در سال گذشته نیز با بهره‌گیری از تسهیلات و وام‌های کم بهره بنیاد مسکن ۶ هزار و ۴۱۷ واحد مسکونی در استان فارس مقاوم سازی شده است. برای بازسازی این واحدهای مسکونی یک هزار و ۹۲۵ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره پرداخت شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس همچنین از کمک به احداث واحدهای مسکونی روستایی در این استان خبر داد و گفت: بنیاد مسکن در این عرصه برای سه هزار و ۸۳۱ واحد مسکونی ۱۸۴ میلیارد ریال در قابل تسهیلات پرداخت کرده است.

نصیری، کمک به واحدهای مسکونی خانواده‌های دارای ۲ عضو معلول را هم از کارکردهای بنیاد مسکن دانست و گفت: در سال گذشته بنیاد مسکن در این عرصه نیز برای ۶۵۷ واحد مسکونی ۷۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان فیروزآباد نیز گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه و اضافه کرد: اجرای طرح بهسازی معابر روستایی در این شهرستان سال گذشته دنبال شده است.

محمدعلی صیادی، گفت: بهسازی روستای کلسیان با 2 میلیارد ریال اعتبار و همچنین بهسازی روستای نجف‌آباد مرکزی و مورجان، از اقدامات اجرایی شده بنیاد مسکن شهرستان فیروزآباد بوده است.

او صدور سند روستایی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک را از اقدامات بنیاد مسکن دانست و گفت: تعداد پرونده‌های ارسالی به اداره ثبت که برای آنها رای صادر شده شده ۳۴۲ فقره بوده است؛ البته با همکاری ثبت اسناد، شاهد صدور 294 فقره سند بودیم.

صیادی همچنین از واگذاری 173 قطعه زمین روستایی در این شهرستان طی سال گذشته خبر داد و گفت: احراز تصرف 76 قطعه و تعیین تکلیف 125 قطعه و واگذاری قطعی 18 قطعه زمین روستایی، از دیگر اقدامات بنیاد مسکن شهرستان فیروزآباد بوده است.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman