رئیس کمیسیون عمران مجلس تشریح کرد:

علت رکود در تولید مسکن چیست؟

علت رکود در تولید مسکن چیست؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۱۱ | ۱۴۰۰/۰۲/۱۲

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: افزایش قیمت بی‌رویه مصالح ساختمانی و جولان دلالان در بازار سیاه باعث شده که پروژه های عمرانی و تولید مسکن با رکود مواجه شود.
به گزارش اخبار ساختمان، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش فیمت مصالح ساختمانی در چند وقت اخیر، گفت: افزایش قیمت بی‌رویه مصالح ساختمانی و جولان دلالان در بازار سیاه باعث شده که پروژه های عمرانی و تولید مسکن با رکود مواجه شود.

وی با بیان اینکه در چند روز گذشته قیمت سیمان و برخی از مصالح ساختمانی به شدت افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: تشکیل صف های خرید مصالح ساختمانی به ویژه خرید سیمان و خالی شدن بازار علیرغم تولید مازاد کشور نشان از سو مدیریت در این بازار دارد.

نماینده جهرم در مجلس با بیان اینکه وزارت صمت به ویژه وزیر مسئول این سو مدیریت ها در بازار مصالح ساختمانی است، اضافه کرد: قطعا از وزیر صمت پس از سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه خود دعوت خواهیم کرد با حضور در کمیسیون درباره دلایل ایجاد شرایط فعلی به نمایندگان توضیحاتی را ارائه کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به لزوم مدیریت بازار مصالح ساختمانی و جلوگیری از ورود دلالان و سوداگران به این حوزه اظهار داشت: در حال حاضر توزیع نامناسب مصالح ساختمانی موجب شده، دلالان و سوداگران به این بازار ورود کنند از طرفی دولت هم به دلیل پایین بودن قیمت مصوب سیمان و یا مصالح ساختمانی دخالتی در تنظیم بازار نداشته است.

تسنیم

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman