معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تشریح کرد:

آخرین وضعیت سنددار کردن املاک روستایی

آخرین وضعیت سنددار کردن املاک روستایی
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۱ | ۱۴۰۰/۰۲/۱۱

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تاكنون بیش از سه میلیون و ۶۸۰ هزار واحد روستایی و واحد‌های مسکونی واقع در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت سنددار شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، محمدرضا شاملو در خصوص آخرین وضعیت سند دار کردن املاک روستایی، گفت: یکی از فعالیت‌های بنیاد مسکن در حوزه عمران روستایی سنددار کردن املاک روستایی بوده است كه با همکاری مشترک بنیاد مسکن و سازمان ثبت اسناد و املاک انجام می شود و بنیاد مسكن همواره به دنبال تحولات اقتصادی، اجتماعی و اجرای قانون اصلاحات ارضی بوده است.

وی با بیان اینكه نداشتن سند یکی از زمینه‌های اختلافات ملکی اهالی روستا‌ها به شمار می رود گفت: بخشی از پرونده‌های نظام قضایی کشور ناشی از همین اختلافات است که طرح سنددار کردن با چهار هدف اصلی از جمله نظام مالکیت اراضی واقع در بافت، امکان بهره‌برداری روستاییان از تسهیلات بانکی، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی املاک و ایجاد امنیت قضایی و تثبیت مالکیت افراد برای املاک شروع شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاكید كرد: تاكنون بیش از سه میلیون و ۶۸۰ هزار واحد روستایی و واحد‌های مسکونی واقع در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت سنددار شده است.

شاملو در ادامه گفت: از این رقم حدود سه میلیون و ۳۹۸ هزار واحد روستایی سنددار شده است و در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز حدود ۲۶۸ هزار و ۶۸۰ واحد تا کنون سنددار شدند.

وی در ادامه گفت: برای سال ۱۴۰۰ توافقی صورت گرفته که قانون حد نگار و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به اسناد تک برگ و دارای مختصات حدود ۱۰۰ هزار واحد با همکاری سازمان ثبت، اسنادشان را از دفترچه‌ای به سند تک برگ تبدیل کنیم.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: همچنین در زمینه سنددار کردن واحد‌های روستایی پیش‌بینی می‌شود ۱۵۰ هزار سند در اجرای قانون صادر شود.

میزان

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman