استاندار یزد عنوان کرد:

تحقق مسکن کارگری در دستورکار استان یزد

تحقق مسکن کارگری در دستورکار استان یزد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۵۶ | ۱۴۰۰/۰۲/۰۸

استاندار یزد با بیان اینکه اولین استان کشور هستیم که در حوزه مسکن ملی کارگران ورود پیدا کرده‌ایم، گفت: امیدواریم همانگونه که در اجرای طرح‌های مسکن خانواده‌های شهدا و ایثارگران و نیز مسکن فرهنگیان از استان‌های پیشتاز کشور هستیم، بتوانیم اقدامات خوب و ویژه‌ای را در حوزه مسکن کارگری انجام دهیم.
به گزارش اخبار ساختمان، «محمد علی طالبی» در نشست تشکل‌های کارگری استان که با حضور جمعی از رؤسای این تشکل‌ها و مسئولین مربوطه در سالن حمیدیای استانداری برگزار شد به تعامل و همراهی دو جانبه بین جامعه کارگری و مسئولین استان اشاره کرد و گفت: جامعه کارگری استان یزد، جامعه‌ای فرهیخته بوده و به واسطه همین فرهیختگی بر نیازهای جامعه و الزامات موجود در حوزه‌های مختلف تسلط داشته و تعامل خوبی با مسئولین استان دارند.

وی افزود: مسئولین نیز در بخش های مختلف هم نوایی و همراهی خوبی با جامعه کارگری دارند.

استاندار یزد مطالبات جامعه کارگری را هم راستا با مطالبات مسئولین و منطبق بر مصلحت استان دانست و گفت: از جمله این مطالبات می‌توان به موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان، پیگیری ساخت مسکن کارگری و حل دغدغه‌های کارگران در حوزه بیمه درمانی اشاره کرد.

طالبی با اشاره به مطالبات و موارد مطرح شده در این نشست، اظهار کرد: مطالباتی که در بخش‌های مختلف استان قابل حل هستند، جهت پیگیری جدی در سیکل اداری، مکتوب و در اختیار ما قرار گیرد و مواردی که در ابعاد ملی باید مورد پیگری قرار گیرند همانند گذشته پیگیری شده و مکاتبات لازم انجام خواهد شد.

استاندار یزد با بیان اینکه استان یزد اولین استان کشور بود که در حوزه مسکن ملی کارگران ورود و طرح موضوع کرد، افزود: باید روند تنظیم لیست و پایش اسامی تسریع شود.

وی با اشاره به بهره برداری از نخستین طرح طرح اقدام ملی مسکن کشور در استان یزد، تصریح کرد: امیدواریم همانگونه که در اجرای طرح‌های مسکن خانواده‌های شهدا و ایثارگران و نیز مسکن فرهنگیان از استان‌های پیشتاز کشور هستیم، بتوانیم اقدامات خوب و ویژه‌ای را در حوزه مسکن کارگری انجام دهیم.

طالبی در بخش دیگری از سخنانش به نقش و اهمیت تشکل‌های کارگری اشاره و بر توسعه و فعال شدن تشکل های کارگری و جامعه کارگری استان تاکید کرد.

وی در انتها با اشاره به فضای تعاملی و همراهی خوب تشکل‌ها و جامعه کارگری استان با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، خاطرنشان کرد: این فضا باید بین همه دستگاه‌های متولی مسائل کارگری وجود داشته باشد.

ایسنا

برچسب ها:

مسکن کارگری ،یزد 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman