استاندار تهران تاکید کرد:

ارتقای ایمنی آسانسورها ضرورت دارد

ارتقای ایمنی آسانسورها ضرورت دارد
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۲۳ | ۱۴۰۰/۰۲/۰۶

استاندار تهران با تاکید بر ارتقای ایمنی آسانسورهای ساختمان های مسکونی، تجاری و مراکز درمانی اعلام کرد: حدود ۸۰ درصد آسانسورهای بیمارستان ها غیر استاندارد است.
به گزارش اخبار ساختمان، انوشیروان محسنی بندپی در اولین جلسه شورای استاندارد استان تهران در سالجاری اظهار داشت: ۸۰۰ بیمارستان در این استان وجود دارد که تنها ۱۸۳ بیمارستان از آسانسور استاندارد برخوردار است.

وی با اشاره به فعالیت بازرسان از آسانسورها و پله برقی ها مراکز تجمعی استان تهران اعلام کرد: تمامی دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداری ها و فرمانداری ها باید در این زمینه همکاری داشته باشند و همچنین در زمینه استانداردسازی شهربازی ها نیز شهرداری ها موظف هستند فهرست این اماکن تفریحی را در اختیار سازمان استاندارد قرار دهند.

محسنی بندپی تاکید کرد: در سنوات گذشته مصوباتی داشتیم که به سبب کم کاری برخی دستگاه ها جنبه اجرایی پیدا نکرد، و برخی دستگاه ها به تکالیف و تعهدات خود در حوزه استاندارد عمل نکردند که در راس آنها شهرداری ها اعم از شهرداری تهران و شهرداری های تابعه استان تهران هستند.

وی با اشاره به ضرورت پیاده سازی موارد مورد نظر استاندارد تاکید کرد: بر اساس مصوبات سال ۹۹ شهرداری ها مکلف شدند تا نسبت به استانداردسازی جایگاه های سی ان جی اقدام کنند که جهت اجرای این تکلیف بازه زمان مشخص می شود و باید به سرعت این موضوع پیگیری شود.

استاندار تهران در حاشیه این جلسه گفت: موضوع استاندارد بسیار مهم و حیاتی است چرا که با ایمنی شهروندان متصل است به همین منظور در این جلسه مقرر شد دستگاه های اجرایی که با سازمان استاندارد در زمینه بازدید بازرسان این سازمان همکاری نکنند در مرحله اول اخطار و در مراحل دوم نسبت به قطع آب، برق و گاز این ساختمان ها اقدام می شود.

وی در زمینه تردد کامیون های حامل بتن نیز گفت: مقرر شد در جلسه بعدی شورای ترافیک به این موضوع رسیدگی شود و در این جلسه باید سازوکاری برای تردد این وسایل که مورد تایید سازمان استاندارد است تعیین کنیم.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین مقرر شد سازمان بهزیستی نسبت به جمع آوری وسایل غیر استاندارد از مهدکودک ها اقدام کند.

عصر ایران

برچسب ها:

آسانسور 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman