حل تخلفات جزئی در شهرداری مناطق

حل تخلفات جزئی در شهرداری مناطق
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۵۵ | ۱۴۰۰/۰۲/۰۱

اعضای شورای شهر تهران یک فوریت لایحه اصلاح چارچوب اختیارات و وظایف کمیسیون‌های داخلی مناطق شهرداری تهران را به تصویب رساندند.
به گزارش اخبار ساختمان، در جریان بررسی لایحه دو فوریتی لایحه اصلاح چارچوب اختیارات و وظایف کمیسیون‌های داخلی مناطق شهرداری تهران، ابتدا با موافقت شهرداری لایحه دو فوریت به یک فوریت تبدیل شد.

در همین راستا عبدالرضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در ارائه گزارش این لایحه گفت: این لایحه قبلا در شورای شهر به تصویب رسید و ابلاغ و اجرای آن از سوی شهرداری شروع شد.

اما با اعتراضی که معاون استاندار بر روی یکی از جزئیات این لایحه داشت، لایحه به هیات حل اختلاف رفت و در نهایت لغو این لایحه اعلام شد. منظور از لغو این لایحه این بود که هر تخلف که خلاف مفاد پروانه در مناطق اتفاق می‌افتد، باید به ماده ۱۰۰ ارجاع شود. عملا نگرانی در مناطق ایجاد شد و حجم زیاد از پرونده معطل خواهد ماند و مردم آسیب می‌بینند؛ چون مثلا برای یک متر تخلف هم باید به ماده ۱۰۰ می‌رفت. در حالی که این لایحه اجازه داده بود تخلفات جزئی در شهرداری حل شود.

وی افزود: بعد از مشکلات به وجود آمده ما موضوع را پیگیری کردیم و دوستان توجیه شدند. ما با سازمان بازرسی هم که پیگیر لغو مصوبه بود صحبت کردیم و آنها هم قبول کردند که ما این مساله را دوباره از طریق شورا با رفع ایرادات ارائه کنیم.

در ادامه پس از اظهارنظر مخالفان و موافقان، یک فوریت این لایحه با ۱۶ رای موافق به تصویب رسید.

دنیای اقتصاد

برچسب ها:

شهرداری تهران 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman