کدام وام برای خرید مسکن مناسب تر است؟

کدام وام برای خرید مسکن مناسب تر است؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۳۶ | ۱۴۰۰/۰۱/۳۱

وام ساخت مسکن به ۴۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است، وامی که می تواند نیمی از هزینه ساخت مسکن را تامین کند، اما کدام وام مسکن برای خانه دار شدن بهتر است؟ وام خرید مسکن یا وام ساخت مسکن؟

به گزارش اخبار ساختمان، وام ساخت مسکن در حال حاضر ۳۰۰ میلیون تومان است. اما اگر انبوه سازی از شیوه های نوین ساخت مسکن استفاده کند می تواند وام ۴۵۰ میلیون تومانی بگیرد.

در حال حاضر وامهای مسکن به طور کلی یا برای خرید خانه یا برای ساخت واحد مسکونی به متقاضیان پرداخت می شوند. البته وام خرید مسکن از وام ساخت مسکن شناخته شده تر است. با توجه به افزایش وام ساخت مسکن و انواع وام خرید مسکن، کدام وام برای خانه دار شدن بهتر است؟

وام خرید مسکن و سه فرصت برای خانه دار شدن

وام خرید مسکن در سه روش پرداخت می شود که هرکدام شرایط خاصی برای پرداخت دارند.

– روش اول وام مسکن یکم است که به خانه اولی ها پرداخت می شود. مبلغ این وام حداکثر ۱۶۰ میلیون تومان برای زوجهای تهرانی است و برای دریافت آن باید برای یک سال نصف مبلغ وام را در بانک سپرده گذاری کرد. قیمت یک واحد ۶۰ متری در تهران به طور متوسط یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است. مشخص نیست با وام ۱۶۰ میلیونی چند متر خانه می توان خرید.

– روش دوم، دریافت وام مسکن با خرید اوراق تسه است. در این روش سقف وام مسکن ۲۰۰ میلیون تومان است و برای دریافت آن باید حدود ۲۰ میلیون تومان هزینه کرد تا بتوانید اوراق تسه بخرید. این روش نیازی به سپرده گذاری ندارد.

– روش سوم وام مسکن صندوق جوانان است که بعد از سپرده گذاری مبالغی خاص به مدت ۱۵ سال، در نهایت می توان ۴۰۰ میلیون تومان وام خرید مسکن گرفت. البته معلوم نیست بعد ۱۵ سال قیمت مسکن چقدر باشد.

 

بیشتر بخوانید: تسهیلات موحود در بازار مسکن معیوب هستند

وام ساخت مسکن با شرطهای اضافه

وام ۴۵۰ میلیونی ساخت مسکن می تواند بیش از نصف هزینه های لازم برای خرید خانه تامین کند. اما پرداخت این وام شرط دارد. اول اینکه این وام به انبوه سازان که در کار ساخت و ساز هستند پرداخت می شود. دوم اینکه این وام فقط در صورتی پرداخت می شود که انبوه ساز از روشهای نوین ساخت و ساز مسکن استفاده کند.

کاما پرس


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman