توسط شهرداری سنندج انجام شد:

توقف ساخت 723 بنای غیرمجاز در سنندج

توقف ساخت 723 بنای غیرمجاز در سنندج
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۰ | ۱۴۰۰/۰۱/۳۱

مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج گفت: در راستای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و با حکم مراجع قضایی سال گذشته از احداث ۷۲۳ بنای غیرمجاز در سنندج جلوگیری شد.
به گزارش اخبار ساختمان، عبدالله صالحی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: احداث بنای مسکونی و تجاری در کاربری‌های غیرمجاز موجب به خطر افتادن جان و مال شهروندان، از بین رفتن زیبایی بصری و نقض قوانین و ضوابط شهرسازی می‌شود.

وی افزود: شهرداری باید در راستای رسالت کاری خود با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در انواع بناهای مسکونی و تجاری، ساخت و ساز و تصرف اراضی و احداث طبقات خارج از نقشه در ساخت و سازها جلوگیری و برابر قانون با متخلفان برخورد کد.

مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج با اشاره به تخریب 228 بنای غیرمجاز سال گذشته در سنندج، گفت: این بناها در کاربری‌های غیرمجاز ساخته شده بود که با حکم مراجع قضایی و رای کمیسیون ماده صد به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهر تخریب شد.

وی اضافه کرد: در همین راستا سال گذشته از احداث 723 بنای غیرمجاز جلوگیری به عمل آمده و 75 مورد برداشت مصالح نیز انجام شده است.

صالحی یادآور شد: همچنین 230 مورد پلمپ و 56 مورد فک پلمپ انجام شده و به 56 مورد شکایت فک پلمپ رسیدگی و 19 مورد نیز توقیف ماشین آلات انجام شده است.

وی افزود: 109 مورد از تخریب ها در حوزه جهاد کشاورزی و با همکاری شهرداری اجرا شده، تخریب چهاذ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی در اسلام آباد (تقتقان)، تخریب 23 مورد فنداسیون و پی کنی غیرمجاز در شهرک امام رضا و نصب 6 عدد نیوجرسی به منظور جلوگیری از تصرف زمین‌های اراضی ملی و مسکن نیز از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته بوده است.

مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج گفت: ۲ هکتار زمین‌های اراضی ملی و مسکن واقع در حاجی آباد و شهرک پنج آذر که به صورت باغ خصوصی به تصرف درآمده بود؛ نیز رفع تصرف شد.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می‌شود.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman