معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

ثبت نام 1.2 میلیون نفر در طرح مسکن ملی

ثبت نام 1.2 میلیون نفر در طرح مسکن ملی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۳۵ | ۱۴۰۰/۰۱/۲۹

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در طرح اقدام ملی مسکن حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر ثبت نام کردند.
به گزارش اخبار ساختمان، احمد اصغری مهرآبادی، در مراسم کلنگ زنی ۵۸۸ واحد مسکونی در شهر اردستان، اظهار کرد: اصفهان بعد از تهران دومین استان از لحاظ تعداد واحد مسکن مهر است و در این استان احداث ۱۶۰ هزار واحد مسکن مهر به اتمام رسیده و امیدواریم در طرح اقدام ملی مسکن نیز شاهد به نتیجه رسیدن مطلوب این طرح باشیم.

وی افزود: در کشور مجموعا عملیات احداث ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر آغاز شد که خوشبختانه با تلاش دولت توانستیم بخش عمده این واحدها را به اتمام برسانیم و تنها ۲۵ هزار واحد نیمه تمام در کشور باقی مانده که مراحل پایانی بهره برداری از آن باقی مانده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه در طرح اقدام ملی مسکن در کشور حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر ثبت نام کردند، تصریح کرد: از این تعداد تنها ۱۲۰ هزار نفر پول واریز کرده اند و به تعداد افرادی که واریز پول داشتند زمین تامین شده است.

همچنین فرماندار اردستان در این مراسم گفت: امروز برای شهرستان اردستان یک روز به یاد ماندنی خواهد بود، زیرا بزرگترین طرح مسکن در ۱۰ سال گذشته کلنگ زنی می شود.

حمیدرضا تاملی با اشاره به کلنگ زنی ۵۸۸ واحد مسکونی، گفت: این واحدها در دو طرح شامل ۱۳۲ واحد اقدام ملی مسکن و ۴۲۶ واحد در قالب مسکن محرومین و اقشار کم درآمد به همت انجمن خیران مسکن‌ساز ساخته می شود و برای احداث این خانه های مسکونی ۳۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی با بیان اینکه احداث این واحدها تاثیر قابل توجهی بر اشتغال شهرستان دارد، گفت: به ازای هر ۵۷ متر مربع برای یک نفر اشتغال مستقیم و برای ۲۴ نفر اشتغال غیرمستقیم در ۱۳۲ رشته شغلی ایجاد می شود که مجموعا ۱۰۵۰ نفر اشتغال مستقیم و ۲۵ هزار نفر اشتغال غیرمستقیم خواهیم داشت.

به گفته فرماندار اردستان تامین هزینه ساخت مسکن اقشار کم درآمد به صورت مشارکتی شامل تسهیلات، آورده متقاضی و کمک انجمن خیران است و طبق برنامه زمان بندی این پروژه ها حداکثر در ۳۶ ماه به بهره برداری می رسد.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman