با حضور نمایندگان مجلس، وزارتخانه‌های اقتصاد و راه شهرسازی انجام شد؛

تشکیل نشستی برای تنظیم اجاره بها

تشکیل نشستی برای تنظیم اجاره بها
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۱۳ | ۱۴۰۰/۰۱/۲۸

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تشکیل نشستی با وزارتخانه‌های اقتصاد و راه شهرسازی به منظور تنظیم قیمت اجاره بهاء و ساخت و ساز مسکن در شهر‌ها و کلان شهر‌ها خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به اینکه موضوع مالیات بر خانه‌های خالی سال گذشته به تصویب مجلس رسید گفت: این قانون به عنوان بستری برای ایجاد تعادل در بخش بازار مسکن برای ساخت و ساز و اجاره بهاء به شمار می‌رود.

وی افزود: هدف اصلی اجرای این قانون؛ حمایت از گروه‌های متوسط جامعه و اقشاری که به هر دلیل در تامین مسکن و در ساخت و اجاره دچار مشکل هستند، جلوگیری و برخورد با بازار‌های موازی در این حوزه و ممانعت از سوداگری و ایجاد بازار واقعی است.

نماینده مردم کرمان در مجلس ادامه داد: در بازار واقعی مصرف نهایی کسانی هستند که نیاز به واحد مسکونی دارند؛ در همه جای دنیا هر واحد مسکونی که ساخته می‌شود به دست مصرف کننده نهایی می‌رسد؛ اما در ایران فضای جدیدی که شکل گرفته عمدتاً به سمت سوداگری به مفهوم سرمایه‌گذاری برای رسیدن به قیمت بالاتر است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یاد آورشد: قانون مالیات بر خانه‌های خالی که سال گذشته تصویب شد هم اکنون در اختیار دولت است و وزارت راه و شهرسازی اقدامات خوبی داشته که البته سازمان امور مالیاتی که مرتبط با این موضوع است که کار خودش را آغاز کرده؛ ما نیز در کمیسیون اقتصادی تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا نظارتی جدی در راستای اجرای دقیق و صحیح این قانون داشته باشیم.

پورابراهیمی در پایان با اشاره به برخی فضاسازی‌ها به خصوص در رسانه‌های معاند در اجرای این قانون گفت: معتقدیم علیرغم تمام حاشیه‌ها که وجود دارد؛ اما طی یک دوره زمانی کوتاه و بلند مدت اجرای این قانون به تعدیل موضوع اجاره بها مسکن و واقعی شدن قیمت واحد‌های مسکونی در کشور به خصوص در کلان‌شهر‌ها و شهر‌های بزرگ کمک خواهد کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: همزمان با اقدامات دولت برای اجرای این قانون؛ نظارت کمیسیون اقتصادی در دستور کار است و در هفته آینده نشست مشترکی برای بررسی آخرین اقدامات با وزارتخانه‌های مرتبط وزارت راه و شهرسازی و اقتصاد و دارایی در خصوص اجرای این قانون خواهیم داشت؛ امیدواریم این نشست بتواند به مجموعه ساخت و ساز و به تنظیم قیمت‌های اجاره بها کمک و مشکلات در این حوزه را رفع کند.

تسنیم

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman