تکرار اما و اگرها برای افتتاح متروی پرند

تکرار اما و اگرها برای افتتاح متروی پرند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۹ | ۱۴۰۰/۰۱/۲۶

زمان افتتاح و بهره‌برداری از متروی پرند در حالی پس از گذشت چند سال از تکرار وعده‌های دولت برای قابل استفاده شدن این مترو از سوی ساکنان این شهر جدید همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد که دولت به صورت مجدد اقدام به تکرار اما و اگرها برای افتتاح این مترو در سال جدید کرده است.
به گزارش اخبار ساختمان، یک مقام مسوول در دولت در این زمینه اعلام کرده است: اگر منابع مالی برای تکمیل مسیر و ایستگاه‌های خط مترو در موعد مقرر تامین شود، امکان بهره‌برداری از این خط حومه‌ای پایتخت در سال ۱۴۰۰ وجود خواهد داشت.

بنا بر اعلام وی در سال‌های گذشته، اقدامات متعددی برای راه‌اندازی و تکمیل این پروژه مترویی صورت پذیرفته اما به دلیل پیوسته نبودن فعالیت‌های انجام شده که ناشی از عدم تامین کامل منابع مالی مورد نیاز بوده است، متاسفانه به‌رغم پیشرفت عملیات اجرایی در بسیاری از جبهه‌های کاری، خط مترو تهران- شهر جدید پرند صرفا تا فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) فعال شده که میزان مسافران روزانه آن با اهداف طرح کلی، اختلاف بسیار زیاد و غیر قابل قبولی دارد.

در حال حاضر و طبق برآوردهای صورت‌گرفته، تکمیل و راه‌اندازی یک خط از این مسیر، به بودجه‌ای در حدود حداقل ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد تا بتوان ظرف مدت زمان ۱۰ ماه، عملیات اجرایی فاز سوم خط مذکور را به سرانجام رسانید و بخش حدفاصل فرودگاه امام خمینی (ره) تا ایستگاه پرند را فعال کرد.

در این گزارش اظهار امیدواری شده است تا با پیگیری و مساعدت بیش از پیش شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار عمرانی طرح در شش ماه نخست سال جاری، ضمن تامین منابع مالی مورد نیاز و رفع موانع اجرایی پروژه، بتوان در اسرع وقت این پروژه نیمه‌تمام را به سرانجام رساند تا جمعیت قابل‌توجهی از شهروندان ساکن یا شاغل در مراکز اداری- تجاری این مسیر بتوانند از مواهب شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری بهره‌مند شوند.

اما تکرار این اما و اگرها نشان می‌دهد ساکنان این شهر جدید برای افتتاح متروی پرند در سال جاری نیز نباید چندان امیدوار باشند.

دنیای اقتصاد

برچسب ها:

شهر جدید پرند 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman