در یک شرکت دانش بنیان؛

پلتفرم شهر هوشمند راه‌اندازی شد

پلتفرم شهر هوشمند راه‌اندازی شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۱۲ | ۱۴۰۰/۰۱/۲۵

یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری خراسان شمالی موفق به راه‌اندازی پلتفرم شهر هوشمند شد.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد اکبرپور سکه، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان طراحی کننده پلتفرم شهر هوشمند گفت: سیستم نوآوری اجتماعی حرفه‌ای این پلتفرم در لایه چهارم از شهر هوشمند، زیرساخت پلتفرم شهر هوشمند را ایجاد کرده است که اپلیکیشن‌ها و زیر سیستم‌های دیگر می‌توانند در این لایه سوار شوند.

اکبرپور در مورد معماری لایه‌های شهر هوشمند گفت: شهر هوشمند از پنج لایه «سخت‌افزار»، «آنتن‌ها و اینترنت»، «سنسورها و IOT»، «لایه نرم‌افزاری» و در نهایت «لایه اپلیکیشن‌ها» تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر این پلتفرم در شهر بهشهر استان مازندران و شیروان و بجنورد از شهرهای خراسان شمالی راه‌اندازی شده است و به‌زودی در شهر بندرعباس نیز فعال خواهد شد.

اکبرپور بزرگترین حُسن این پلتفرم را فراهم کردن زیرساخت برای استارت‌آپ‌ها عنوان کرد و گفت: استارت‌آپ‌ها می‌توانند ابزارهای خود را به راحتی و با اضافه کردن یک ماژول خدماتی به پلتفرم اضافه کرده و در بستر این پلتفرم خدمات ارائه دهند.

وی در ادامه در مورد مزیت این فروشگاه نیز افزود: محلی بودن فروشگاه‌ها بر اساس هر شهر، قابلیت ایجاد فروشگاه اینترنتی برای مشاغل خانگی، داشتن فرآیند خرید اینترنتی بسیار ساده از هر فروشگاه با کمترین مصرف اینترنت، تخصیص یک سایت و یک اپلیکیشن به فروشگاه‌های ثبت شده، امکان داشتن فروشگاه اینترنتی مشارکتی و غیر مشارکتی از مزایای این فروشگاه اینترنتی است.

مدیرعامل شرکت گفت: این سیستم یک زیرساخت قدرتمند است که به عنوان یک پلتفرم انعطاف‌پذیر با معماری چند لایه و مناسب برای شهر هوشمند، طراحی و پیاده‌سازی شده است. اپلیکیشن‌های مختلف کاربردی در حوزه‌های کسب و کارهای خدماتی و فروشگاهی، سازمان‌ها، ادارات، آموزشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس می‌توانند در این زیرساخت جامع به صورت یکپارچه قرار گیرند.

وی اضافه کرد: در حوزه آموزش مجازی تعدادی از دانشگاه‌ها و مدارس از این زیرساخت استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت گفت: در نظر داریم تا در تمامی شهرهای کشور این بستر را فراهم کرده و تمامی بازارهای محلی سطح کشور را به این پلتفرم متصل کنیم.

مهر

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman