یک مقام مسئول در قزوین مطرح کرد:

توقف روند صعودی قیمت مسکن در قزوین

توقف روند صعودی قیمت مسکن در قزوین
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۱۷ | ۱۴۰۰/۰۱/۱۹

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین گفت: افزایش قیمت مسکن در قزوین در سال جدید وجود ندارد و در سال جدید عرضه مسکن بیشتر خواهد بود.
به گزارش اخبار ساختمان، کیومرث فدائی‌فر با اعلام این خبر افزود: با توجه به افزایش پروانه‌های صادره از لحاظ تعداد و متراژ و کاهش پایان کار ساختمانی و کاهش نقل و انتقالات در سال ۹۹ پیش بینی می‌شود در سال جدید عرضه مسکن بیشتر از گذشته باشد و بر این اساس امید است قیمت مسکن در قزوین کاهش پیدا کند.

وی بابیان اینکه در سال گذشته صدور پروانه ساختمانی ۲۲ درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: این افزایش نشان از افزایش ساخت و ساز در شهر قزوین در سال گذشته است.

معاون شهردار قزوین افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته در مناطق سه گانه شهرداری قزوین، تهیه نقشه صادر شده در سال گذشته نزدیک به ۱۱ درصد، مساحت پروانه‌های صادر ۳۵ درصد و تعداد واحدهای احداثی ۲۹ درصد در سال گذشته افزایش داشته است.

فدائی فر تصریح کرد: همچنین در این مدت صدور پایانکار ساختمانی ۱۸درصد و نقل و انتقالات نزدیک به ۹ درصد کاهش پیدا کرده است و این آمارهای افزایشی و کاهشی نشان از افزایش عرضه مسکن در سال ۱۴۰۰ است.

وی اضافه کرد: با توجه به آمار اعلام شده وضعیت ساخت و ساز در سال گذشته و سیاست‌های دولت در خصوص واحدهای خالی، عرضه مسکن بیشتر از گذشته است و در این شرایط احتمال وجود دارد قیمت آپارتمان در سال جدید افزایش نداشته باشد حتی شاهد کاهش قیمت هم باشیم.

فدائی فر در ادامه به افزایش تعداد دریافت گزارش‌های ناظر در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال گذشته بیش از ۳۱ درصد دریافت گزارش ناظر افزایش پیدا کرده و این مهم در راستای الکترونیکی شدن ثبت گزارش ناظر است که باعث شده گزارش‌ها به موقع از سوی مهندسین ناظر ارسال شود و همچنین اجرای ضوابط فنی و شهرسازی و بهداشتی ساخت و سازها بهتر از گذشته باشد.

وی بابیان اینکه الکترونیکی شدن گزارش ناظر باعث شده است که بر تخلفات ساختمانی نظارت مستمر صورت گیرد، افزود: ثبت گزارش ناظر به صورت الکترونیکی با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان در راستای اهداف دولت الکترونیک انجام شده است که شاهد نتایج مثبت آن هستم.

ایرنا

برچسب ها:

قیمت مسکن ،قزوین 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman