نظر وزیر راه درباره قیمت مسکن 1400

نظر وزیر راه درباره قیمت مسکن 1400
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۰۴ | ۱۳۹۹/۱۲/۲۸

وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد: هیچ نوع توجیهی را برای صعودی شدن قیمت مسکن در نیمه اول سال آینده منطقی نمی‌دانیم.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی درخصوص نزولی شدن روند قیمت مسکن به ویژه در کلان‌شهرها گفت: با همه سیاست‌ها و رویکردهایی که مجموعه حاکمیت در نظر گرفته است هیچ دلیلی ندارد که ما با افزایش قیمت‌ها مواجه باشیم. باید اجازه بدهیم شرایط کشور در شرایط معمول و متعادل حرکت کند. از التهاب‌آفرینی و جوسازی‌هایی که موجب می‌شود در بازار التهاب ایجاد شود و قیمت‌ها را به سمت کاذب سوق دهد، جلوگیری کنیم و این فرضی بر همه است.

اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به اینکه بهترین راه خانه‌دار شدن مردم از طریق اقدام ملی مسکن است از مردم خواست نسبت به واریز وجوه خود برای تکمیل به موقع واحدها اهتمام داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی دیروز در حاشیه آخرین جلسه هیات دولت در سال ۹۹ در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در سال ۱۴۰۰ نهضت خانه‌سازی که در سال جاری ایجاد شد، تداوم می‌یابد. هم‌اکنون پروژه‌های فعال مسکن ملی از ۵۱۰ هزار واحد عبور کرده است. بخشی از پروژه‌های مسکن ملی که پیش‌تر و با مشارکت مردم آغاز شده بودند به مرحله تحویل رسیده‌اند.

وی افزود: از اردیبهشت‌ماه به بعد، ماهانه شاهد تحویل واحدهای مسکن ملی به مردم خواهیم بود.

اسلامی درخصوص افزایش قیمت مسکن در سالی که در روزهای پایانی آن قرار داریم، گفت: جریانات و تحولات اقتصادی کشور که در حوزه ارز اتفاق افتاد قیمت همه کالاها و نه فقط مسکن را تحت تاثیر قرار داد. به‌طور طبیعی این تحولات و این آثار روانی به بخش مسکن بیشتر ضربه زد که در بخش نهادهای ساختمانی نیز افزایش لجام‌گسیخته‌ای را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم با شرایط اقتصادی موجود در کشور، مجددا آرامش در همه بخش‌های اجتماعی و اقتصادی کشور حاکم شود و از آن طریق مردم بتوانند با محاسبه درست وضعیت زندگی خود، سرمایه‌گذاری و به ویژه مسکن را تنظیم کنند.

وزیر راه و شهرسازی درخصوص طرح اقدام ملی مسکن و کمک به خانه‌دار شدن مردم گفت: در شهرهایی که متقاضی مسکن وجود داشت ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن انجام و زمین تامین شد که در برخی از شهرها نیز ساخت واحدهای مسکونی آغاز شده است و برخی نیز تکمیل شده‌اند که به زودی بهره‌برداری می‌شوند.

اسلامی یادآور شد: تعداد زیادی شهرها هستند که عرضه مازاد هم داریم. مطمئن هستیم با این شیوه اقدام و برنامه‌ریزی، تعادل‌بخشی به عرضه و تقاضای مسکن به شکل پایداری دنبال شود.

وی توضیح داد: امیدواریم مردم خود نیز اهتمام داشته باشند و وجوه خود را طبق زمان‌بندی به حساب مسکن ملی واریز کنند تا با توجه به هماهنگی‌هایی که انجام دادیم و تسهیلاتی که در اختیار گذاشتیم پروژه‌ها زودتر به سرانجام برسد و مردم صاحب خانه شوند.

وی درخصوص اولویت‌های برنامه‌ای وزارت راه و شهرسازی گفت: اولویت نخست ما در سال آینده پاسداری از پروژه‌های فعال عمرانی و زیرساختی است که باید افتتاح شوند که بخشی از آنها شامل پروژه‌های راه‌آهن، پروژه‌های بزرگراهی و حفاظت از پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن است.

اسلامی تصریح کرد: در سال آینده بحث ساماندهی امور شهرسازی در برنامه قرار دارد. در برنامه است که از سال آینده هیچ شهری بدون طرح جامع و طرح تفصیلی نباشد.

دنیای اقتصاد

برچسب ها:

بازار مسکن ،قیمت مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman