۶۰۰ ملک شهرداری پس گرفته شد

۶۰۰ ملک شهرداری پس گرفته شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۱۸ | ۱۳۹۹/۱۲/۲۷

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت بازپس‌گیری املاک در اختیار غیر توضیح داد: همه مناطق با کمک و پیگیری سازمان و اداره کل حقوقی شهرداری تهران با جدیت هر چه تمام پیگیر تخلیه املاک هستند.
به گزارش اخبار ساختمان، محمدنادر محمدزاده، با بیان اینکه ۴۴۴ مورد از املاک در یکسال اخیر یا تخلیه یا تعیین تکلیف شده بود، گفت: این تعیین تکلیف لزوما به معنای تخلیه نیست، بلکه مواردی وجود داشته که به هر دلیلی نهاد یا مجموعه بهره‌بردار با شهرداری به توافق رسیده و املاک را خریده یا اجاره کرده و در نهایت شکل آن از ماهیت بلاعوض خارج شده است.

آن‌طور که محمدزاده گفته است؛ از ۴۴۴ مورد تعیین تکلیف شده، حدود ۳۲۰ ملک باید تخلیه می‌شد و با احتساب حدود ۱۶۰ ملک دیگر که از بررسی ۲۳۹ ملک در دست بررسی به املاک مشمول اضافه شد، ۴۸۶ ملک در دستور تخلیه و بازپس‌گیری قرار دارد که در حال حاضر تعداد باقی‌مانده کمتر از ۳۰۰ مورد است.

او ادامه داد: به عبارت دیگر مجموع املاک بازپس‌گیری شده و تعیین تکلیف شده در حال حاضر بیش از ۶۰۰ مورد است.

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران با بیان اینکه فعالیت در مناطق در زمینه تخلیه یا تعیین تکلیف املاک به شدت جدی است، گفت: هیچ ملکی وجود ندارد که در اختیار اشخاص و دارای حکم تخلیه باشد اما اقدامی برایش نشده باشد. درواقع تا امروز هر ملکی که حکم تخلیه داشت، تخلیه شده است.

او ادامه داد: بنابراین املاک در اختیار غیر از این سه حالت خارج نیستند؛ یا تخلیه شدند، یا حکم تخلیه از دادگاه گرفته شده یا هنوز در مرحله رسیدگی در دادگاه است و ملک استثناشده وجود ندارد.

دنیای اقتصاد

برچسب ها:

شهرداری تهران 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman