مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام خبر داد:

ثبت نام 16515 نفر برای طرح ملی مسکن

ثبت نام 16515 نفر برای طرح ملی مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۶ | ۱۳۹۹/۱۲/۲۶

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: در طرح اقدام ملی مسکن استان برای احداث ۱۰ هزار و ۵۳۰ واحد مسکونی برنامه ریزی شده و تاکنون و ۱۶ هزار و ۵۱۵ نفر ثبت نام کرده‌اند که در حال پالایش افراد واجد شرایط هستیم.
به گزارش اخبار ساختمان، مهندس «عبدالله بهادری» در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اظهار کرد: زیرساخت های حمل ونقل در استان ایلام شامل بیش از ۳۵۰۰ کیلومتر راه، شامل ۱۴۵ کیلومتر بزرگراه، ۶۰۰ کیلومتر راه اصلی ۲۸۰۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی و یک واحد فروگاه است.

وی در خصوص برنامه اتصال استان به شبکه ریلی کشور گفت: اتصال استان به شبکه ریلی غرب کشور به طول ۷۵ کیلومتر و برآورد هزینه ۸۰۰۰ میلیارد ریال در دست پیگیری است و هم‌اکنون به طول ۱۷ کیلومتر از سمت اسلام آباد غرب با برآورد اولیه ۱۶۰۰ میلیارد ریال از طرف شرکت ساخت و توسعه زیربناهای به پیمانکار واگذار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام تصریح کرد: هم‌اکنون در مجموع ۴۴ طرح راه سازی به طول بیش از ۲۱۷ کیلومتر شامل بزرگراه، تونل، پلهای بزرگ و کوچک، تقاطع های غیر همسطح و راه اصلی با مبلغ قرارداد اولیه نزدیک به ۱۲۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا است.

بهادری به بخش احداث ساختمان‌های عمومی و دولتی اشاره کرد و گفت: در بخش احداث ساختمان‌های عمومی و دولتی در حال حاضر ۳۳ پروژه با زیر بنای نزدیک به ۵۴ هزار متر مربع شامل مساجد و مصلی، پروژه های فرهنگی، کتابخانه، برج هنر اسلامی، ساختمان مرکز نگهداری آسیب دیدگان اجتماعی با قرار داد اولیه نزدیک به ۸۹ میلیارد تومان در دست احداث است.

وی در مورد طرح اقدام ملی مسکن گفت: برای طرح اقدام ملی مسکن در سطح استان برنامه ریزی برای احداث ۱۰۵۳۰ واحد مسکونی به انجام رسیده و ۱۶۵۱۵ نفر ثبت نام کرده‌اندکه در حال پالایش افراد واجد شرایط در این خصوص هستیم و تا کنون ۳۵۳۱ مورد واجد شرایط اولیه شناخته شده‌اند و ۲۸۸۲ نفر نیز تایید نهایی شده‌اند و تا این لحظه ۱۶۶۱ مورد مبلغ آورده ۴۰ میلیون تومانی اولیه را واریز کرده‌اند و اگر تعداد موارد تایید نهایی از میزان برنامه‌ریزی اولیه بیشتر باشد قطعا برای افزایش تعداد احداث واحدها خواهیم داشت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان درباره آخرین وضعیت مسکن مهر استان اظهار کرد: تعداد ۱۱۷۰۳ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت و تعداد ۴۷۶۴ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به بهره برداری رسیده و تعداد محدود باقیمانده این طرح نیز که به دلایل مختلف از جمله نبود متقاضی و مشکل تعاونیها راکد مانده بود هم اکنون با پیشرفت فیزیکی نزدیک به ۹۰ درصد در حال تکمیل و رفع مشکل هستند و در این زمینه رایزنی لازم با سازمان ملی زمین و مسکن چند روز گذشته انجام دادیم و انشااله با اعتباری که پی گیری و دریافت خواهیم کرد مشکل واحدهای باقیمانده را حل و فصل می کنیم.

بهادری گفت: در این حوزه باز آفرینی شهری در سالهای اخیر ۳۲۰۳ مورد تسهیلات بهسازی بافتهای فرسوده پرداخت شده و ۱۳ پروژه نیز شامل درمانگاه، کتابخانه، ورزشگاه، پارک محله، جدول و آسفالت معابر محلات حاشیه و... با اعتبار ۱۰۴۱ میلیار ریال به انجام رسیده یا در حال اجرا است.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه املاک و حقوقی ۱۹۹۴۲ متر مربع برای احداث ۶۰۰ واحد مسکونی اقشار ویژه (خانواده معظم شهدا و ایثارگران و معلولین و ...) اختصاص یافته و ۵۰ هزار متر مربع نیز برای احداث مسکن ملی و ۱۰ هزار متر مربع زمین با کاربری اداری نیز به ادارت مختلف واگذار شده است، در این حوزه از زمان تشکیل یگان حفاظت از اراضی طی ۵۳۶ مورد عملیات رفع تصرف ۶۶۷۵۳۶ متر مربع از اراضی ملی و دولتی از تصرف اشخاص سودجو خارج شده است و از این مقدار ۱۳۷۱۸ متر مربع مربوط به یک سال اخیر است.

مدیرکل راه و شهرسازی در پایان به حوزه معماری و شهرسازی اشاره کرد و گفت: در سال جاری تعداد ۲۰ جلسه کمیسیون ماده ۵ برگزار شده است و تعداد ۸۹۶ پرونده مورد بررسی قرار گرفته ضمن اینکه ۱۴ جلسه کارگروه امور زیربنایی نیز برگزار گردیده و ۲۰۶ پرونده مورد بررسی قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین «الله نور کریمی‌تبار»، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در این دیدار ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به گستردگی فعالیتهای راه و شهرسازی گفت: خوشبختانه مهندس بهادری با تجربه های گرانبهای ملی به استان خود باز گشته است و این امر انتظارات بیشتر شده و امیدواریم روز به روز شاهد توسعه استان و رفاه شهروندان باشیم.

وی اتمام طرح های زیر ساخت اربعین را از اهمیت های استان دانست گفت: تلاش مضاعف در این زمینه چه برای جذب اعتبار و چه اجرای کار داشته باشیم تا انشاالله در برابر خیل عظیم زائران استان سربلندی باشیم.

کریمی تبار در این دیدار بر نظارت بیشتر بر مصوبات کمیسیونهای شهر سازی (ماده ۵) تاکید کرد و حقوق شهروندی در ساخت و سازها ورعایت رفاه عمومی را خواستار شد.

وی بر تسریع در طرح اقدام ملی مسکن و تعیین تکلیف مسکن مهر های باقیمانده جهت خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان خواستار توجه بیشتر به امر احداث مسجد در کنار سایر اماکن فرهنگی شد.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman