معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد:

لزوم کاهش وابستگی مسکن به منابع دولتی

لزوم کاهش وابستگی مسکن به منابع دولتی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۴۳ | ۱۳۹۹/۱۲/۲۵

معاون مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه مشارکت بخش خصوصی برای تولید مسکن تقویت می‌شود گفت: دبیرخانه تعامل دولت با بخش خصوصی برای تولید مسکن در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شد.
به گزارش اخبار ساختمان، «محمود محمودزاده» افزود: جلسه‌های متعددی با حضور فعالان بخش مسکن، تامین‌کنندگان منابع مالی، سازندگان، معاونت‌های علمی ریاست جمهوری، سازمان بورس، بانک مرکزی، بانک مسکن و همه فعالان عرصه مسکن تشکیل شده است که هدف آن تسهیل‌گری در تولید مسکن و مشارکت بخش خصوصی است.

وی توضیح داد: با توجه به نیاز کشور به مسکن به دنبال راهکارهایی برای تامین مالی مسکن و تکمیل چرخه تولید هستیم تا حداقل وابستگی به منابع دولتی ایجاد شود و در عین حال، نظرات بخش خصوصی نیز در چرخه تولید و مشارکت در ساخت مسکن استفاده شود.

محمودزاده همچنین از تشکیل ۶ کارگروه تخصصی در دبیرخانه تعامل دولت با بخش خصوصی برای تولید مسکن در وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: کارگروه‌های تامین مالی، تامین زمین، صنعتی‌سازی و مدل‌های جدید ساختمان سازی، صدور خدمات فنی و مهندسی، ضوابط و مقررات در وزارت راه و شهرسازی تشکیل می‌شود.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهر سازی، ارزش ساخت مسکن ملی در هر متر مربع کمتر از سه میلیون تومان تعیین شده است.

شهریوماه ماه امسال طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهوری کلنگ زنی شد و ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۸ ثبت نام از متقاضیان در چهار استان آغاز و سپس به دیگر استان‌ها تسری پیدا کرد.

برای این پروژه ۴۰۰ هزار واحد تعریف شد که در دور اول و دوم نام نویسی ۱.۶میلیون نفر بوسیله سایت tem.mrud.ir و پیامک ثبت نام کردند که ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

اولین واحدها به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۹ به دستور رییس جمهوری افتتاح شد. این پروژه بوسیله آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله نخست حدود ۴۰ میلیون تومان است. فرصت ثبت نام در مرحله سوم از ۱۸ دی ماه ۱۳۹۹ آغاز شد و پنجشنبه (۲۵ دی ماه) به اتمام رسید.

ایرنا

برچسب ها:

بخش خصوصی ،تولید مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman