فرماندار نهبندان مطرح کرد:

احداث 700 واحد جدید مسکن در نهبندان

احداث 700 واحد جدید مسکن در نهبندان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۳۷ | ۱۳۹۹/۱۲/۲۰

از ایجاد ٧٠٠ واحد مسکن جدید در شهر نهبندان خبر داد و گفت: واگذاری زمین برای ساخت ٣٧۴ واحد مسکن اقدام ملی باید هرچه زودتر انجام شود.
به گزارش اخبار ساختمان، مجید بیکی، در جلسه بررسی چالش‌ها و رهاوردهای مسکن و کنترل مشکلات گرانی و اجاره بهای مسکن اظهار کرد: بخشی از دغدغه های مسکن در نهبندان به دستگاه های متولی بر می گردد و بخشی به مردم و افرادی که دارای مسکن هستند.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن در نهبندان تابع کل کشور است، افزود: قیمت زمین، مصالح، مجوز ها و دستمزدها سبب گرانی قیمت مسکن در نهبندان شده است.

بیکی تصریح کرد: از سال ۱۳۹۸ طرح مسکن روستایی در استان خراسان جنوبی شروع شده که در شهرستان نهبندان، ۱۶۰۰ واحد احداث شده است.

وی با بیان اینکه ساخت ۴٢٠ واحد مسکن شهری امسال در نهبندان ابلاغ گرفت که مجوز آن گرفته و با بنیاد مسکن تفاهم نامه ای منعقد شد، گفت: این طرح تا روزهای پایانی برای متقاضیان اجرا میشد اما چون برخی افراد زمین برای ساخت و ساز نداشتند، استقبال کمتری از طرح مسکن شهری در حوزه شهری داشتیم و باقیمانده سهمیه به حوزه روستایی منتقل شد.

وی تصریح کرد: در طرح اقدام ملی مسکن توانستیم تأمین زمین انجام دهیم، لذا از ۸۰۰ نفر متقاضی ثبت نام کننده در سایت، ۶۰۰ نفر مراجعه که در این طرح ٣٧۴ نفر واجد الشرایط ساخت مسکن شدند که زمین تامین شده و هم اکنون باید زمین آن ها هر چه سریع تر تحویل متقاضیان شود.

فرماندار نهبندان گفت: آماده هستیم تا پیمانکاران انبوه ساز در نهبندان به صورت مشارکتی همکاری کنیم، تا مسکن را برای مردم بسازند و آن را به مردم واگذار کنند.

بیکی از ساخت ٣٧۴ واحد از طریق طرح اقدام ملی مسکن و ٢٨٠ واحد را از محل واگذاری به ارتش در شهرستان نهنبدان خبر داد و گفت: همچنین ١٠ واحد مسکن دو معلولی توسط بهزیستی و ١٨ واحد توسط کمیته امداد ایجاد می شود.

وی یادآور شد: ٧٠٠ واحد مسکن جدید در نهبندان ساخته می شود که در راستای کاهش قیمت مسکن موثر خواهد بود، لذا واگذاری زمین از سوی دستگاه های متولی باید هرچه سریع تر انجام شود.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman