نحوۀ نصب سرامیک بر روی سطوح مختلف

نحوۀ نصب سرامیک بر روی سطوح مختلف
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۳۹ | ۱۴۰۰/۰۱/۰۵

اگر قصد نصب کاشی بر روی سطوح مختلف را دارید، قبل از هرکاری باید از آماده بودن سطح به منظور دسترسی به بهترین چسبندگی اطمینان حاصل کنید. کاشی‌های سرامیکی روی سطوح چوبی، کاشی و وینیلی نصب می‌شوند به شرطی که از مواد چسبندۀ مناسب هر سطح استفاده شود و سطح مورد نظر صاف و تمیز باشد.

به گزارش اخبار ساختمان، اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت نصب سرامیک را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال سرامیک کار در تهران باشید می‌توانید سفارش نصب سرامیک ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 



نصب سرامیک روی سطوح بتنی:

برای نصب سرامیک روی سطوح بتنی قبل از هر اقدامی ابتدا باید منافذ و ترک‌هایی را که روی سطح وجود دارد، پر کرد. ترک‌خوردگی روی سطح در نهایت به ترک‌خوردگی سرامیک منجر می‌شود زیرا سطح ترک خورده توانایی نگهداری از سرامیک را ندارد. برای ترک‌هایی که کمتر از یک هشتم اینچ عمق دارند می‌توان از مواد ضدترکی که در بازار وجود دارند، استفاده کرد اما اگر عمق و طول ترک‌های موجود بر روی سطح زیاد است، بایستی کل قسمت بتنی را تعویض کرد.

یکی دیگر از روش‌های مقابله با سطح ترک خورده این است که از یک جدا کننده بین سطح و سرامیک استفاده کنید. این جدا کننده‌ها باعث می‌شوند که به سرامیک آسیب وارد نشود.

یکی دیگر از نکاتی به قبل از نصب کاشی روی سطوح بتنی باید به آن توجه کنید، عاری بودن سطح از هرگونه مواد شیمیایی است. برای مطمئن شدن، ابتدا مقداری آب روی سطح بریزید، اگر آب به صورت قطره‌ای درآمد یعنی که سطح دارای پوشش‌ است و از مواد شیمیایی پوشیده شده است.

نصب سرامیک روی سطوح چوبی:

سطح چوبی‌ای که قصد نصب سرامیک بر روی آن را دارید، بایستی صاف و محکم باشد تا بتواند وزن سرامیک‌ها را به خوبی تحمل کند. تخته‌های فشاری، سطوح وینیلی، تختۀ خرده چوب، تختۀ رشته گرا، تختۀ چندلا و سایر سطوح چوبی انتخاب‌های مناسبی برای نصب سرامیک نیستند و نمی‌توان مستقیماً رویشان سرامیک نصب کرد. وزن سرامیک سبب شکستن و آسیب به سطوح چوبی می‌شود و این سطوح با منبسط شدن، دیگر نمی‌توانند صاف در سرجای خود قرار بگیرند و وزن سرامیک را تحمل کنند.

شما می‌توانید با نصب یک تختۀ حامل، سرامیک‌ها را روی آن متصل کنید. اگر سطح چوبی زیرین می‌تواند وزن سرامیک‌ها را تحمل کند و حدود یک تا یک هشتم اینچ ضخامت دارد، ابتدا آن را با دقت سنباده بکشید تا صاف و یکدست شود. اگر قصد نصب کاشی در سرویس بهداشتی دارید، حتماً از یک مادۀ جداکننده استفاده کنید تا انبساط سطح به کاشی آسیب وارد نکند.

 



نصب سرامیک روی سرامیک قبلی:

قبل از نصب سرامیک جدید، ابتدا سطح سرامیک‌های قبلی را بخراشید تا سرامیک جدید به خوبی به سطح بچسبد. بهتر است برای این کار از سنباده استفاده کنید. بعد از سنباده کشی، سطح را کاملاً تمیز کنید و با استفاده از مواد پرکننده، درزها را بپوشانید تا یک سطح یک دست به وجود آید. برای چسباندن سرامیک به سطح، از ملات استفاده کنید. برای ساخت ملات آب، سیمان و ماسه درشت را به خوبی باهم مخلوط کنید.

هم چنین می‌توانید از سایر چسب‌ها و اپوکسی‌ها استفاده کنید. هم چنین دقت کنید که ممکن است درهای اتاق به خوبی باز و بسته نشوند زیرا کف از حالت قبلی بالاتر قرار گرفته است پس حواستان باشد که اقدامات لازم را انجام دهید.

نصب سرامیک روی وینیل:

نصب سرامیک روی سطوح وینیلی ممکن است پیچیده‌تر از آن چه که به نظر می‌آید، باشد و بهتر است انجام نشود. چنان چه که نمی‌توانید سطوح وینیلی را خارج کنید، بهتر است یک تختۀ حائل بین سرامیک و وینیل قرار دهید تا نقش کف را ایفا کند. برای متصل کردن تختۀ حائل به وینیل می‌توانید از ملات استفاده کنید. مطمئن شوید که تخته محکم به سطح بچسبد.

تراز بودن سطح:

قبل از هرکاری، بایستی از یکدست و تراز بودن سطح اطمینان حاصل کنید. اگر سطح پستی و بلندی دارد، با استفاده از سنباده و مواد ترکیبی، آن را یکدست کنید تا سرامیک به خوبی روی سطح بچسبد.

 



اندازه گیری سرامیک قبل از برش:

ابتدا با دقت فاصلۀ دیوارها از همدیگر را اندازه بگیرید تا از نحوۀ قرارگیری سرامیک‌ها مطمئن شوید. با اندازه گیری و احتساب بندکشی، سرامیک‌هایی را که باید برش بخورند تا در جای خود به درستی قرار بگیرند، مشخص کنید.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman